خدمات-صحی-در-افغانستان-نیازمند-حمایت-فوری-است

فدراسیون جهانی صلیب سرخ از بطی بودن روند واکسناسیون برای کاهش سرعت گسترش کووید – ۱۹ در کشور انتقاد کرده و خواستار حمایت‌های فوری جهانی از خدمات صحی در افغانستان شد.

به گزارش افغان نیوز؛ فدراسیون جهانی صلیب سرخ گفته است که روند واکسیناسیون برای کاهش سرعت گسترش کووید - 19 در افغانستان بسیار بطی پیش می‌رود و این ویروس در تمام مناطق این کشور در حال گسترش است.

این نهاد افزوده است که شیوع کووید -۱۹سیستم شکننده مراقبت‌های صحی در افغانستان را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

فدراسیون جهانی صلیب سرخ به نقل از سازمان بهداشت جهانی گفته است که تقریباً نیمی از نمونه‌های آزمایش‌شده ویروس کرونا در افغانستان مثبت است که شیوع هشداردهنده این ویروس را نشان می‌دهد.

این نهاد گفته که تنها ۱۰ درصد از مردم به طور کامل واکسین شده‌ و سیستم صحی شکننده افغانستان برای مقابله با افزایش عفونت‌های کووید – ۱۹ پس از مسدود شدن ده‌ها مرکز بهداشتی به دلیل کمبود دارو، نیازمند حمایت فوری جهانی است.

این نهاد تاکید کرده است که کمتر از ۱۰ مرکز از ۳۷ مرکز بهداشتی عمومی کووید – 19 در افغانستان فعال است.

فدراسیون جهانی صلیب در حالی از گسترش کووید – 19 در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند که پیش از این مسوولان شفاخانه‌های ویژه ویروس کرونا بارها از کم بود امکانات و بی‌پروایی نهادهای مسوول شکایت کرده‌اند.

بیشتر کارمندان این شفاخانه‌ها از ماه‌ها به ‌این‌سو معاش نگرفته‌اند و امکانات صحی در این شفاخانه‌ها نیز به صفرکاهش یافته است.

خدمات صحی در افغانستان نیازمند حمایت فوری است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد