خروج-از-افغانستان-باعث-ایجاد-نسل-جدید-تروریزم-علیه-غرب-خواهد-شد

نخست وزیر پیشین بریتانیا گفته است که خروج بریتانیا و نیروهای بین‌المللی از افغانستان ممکن است خطر ایجاد نسل جدید از«تروریست» و پرورش احساسات افراطی علیه غرب را در پی داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ بی‌بی‌سی گزارش داده که گوردون براون، نخست وزیر پیشین بریتانیا در مقاله‌ای در نیشریه«تایمز رد باکس» وضعیت افغانستان را «دلخراش» توصیف کرده و گفته است که غرب« با چشم بسته برزگترین تحران بشری زمان ما» است.

براون در این مقاله هشدار داده که افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی و اجتماعی است و از جامعه جهانی خواسته تا به بزرگ‌ترین تعهد کمک بشردوستانه‌ای که تا به حال بر سر یک کشور توافق شده پای‌بند باشند.

او که در حال حاضر نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای آموزش جهانی است، پیشنهاد کرده که فوراً نشستی بین‌المللی برای گردآوری کمک چهار و نیم میلیارد دلاری برای افغانستان تشکیل شود.

نخست‌وزیر پیشین بریتانیا گفته است: هیچ کشوری در زمان معاصر آنگونه که افغانستان دچار فقر عمومی شده، با چنین وضعی روبرو نیست.

براون گفته که نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی شدید مواجه‌‍‌اند، از جمله یک میلیون کودک که با خطر مرگ ناشی از گرسنگی روبرو هستند.

نخست وزیر پیشین بریتانیا به پیش‌بینی‌های سازمان ملل و صندوق بین‌المللی پول که گفته‌اند رشد اقتصاد افغانستان در سال آینده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت اشاره کرده و این رقم را بی سابقه خوانده است.

او همچنین هشدار داده که پیامد بحران افغانستان ممکن است باعث «کوچ دسته‌جمعی» به کشورهای همسایه و اروپا شود.

این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی بارها از بحران بشری در افغانستان با تسلط طالبان هشدار داده و گفته است که اگر اقدم فوری نشود، این بحران بشری به فاجعه مبدل خواهد شد.

خروج از افغانستان باعث ایجاد نسل جدید تروریزم علیه غرب خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد