خروج-امریکا-از-افغانستان-پای-بلینکن-را-به-مجلس-سنای-این-کشور-می‌کشد

وزیر خارجه امریکا پس از پاسخ به پرسش‌های اعضای کمیته خارجی مجلس نمایندگان این کشور، قرار است به پرسش‌های مجلس سنا در مورد خروج نظامیان امریکا و تسلط طالبان بر افغانستان نیز پاسخ دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، پس از تسلط طالبان نخستین مقام ارشد حکومت جوبایدن است که به پرسش‌های کانگرس این کشور پاسخ می‌دهد.

او روز گذشته( دوشنبه، 22 سنبله) با پرسش‌های جدی اعضای کمیته امور بین‌المللی مجلس نمایندگان امریکا در مورد خروج نیرهای این کشور از افغانستان مواجه شد.

انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در سخنان خود تاکید کرد که دونالد ترمپ٬ رییس جمهور پیشین از حزب جمهوریخوا در توافق با طالبان خروج نیروها از افغانستان را پذیرفته بود.

بلینکن، پیش از اینکه به کمیته روابط بین‌المللی مجلس سنا به پرسش‌ها پاسخ دهد، نسخه از سوالات و جوابات او به دسترس خبرگزاری فرانس پرس قرار گرفته بود.

در این سند، به نقل از بلینکن گفته شده که حتی در پیشبینی‌های خیلی بدبینانه هم حدس زده نمی‌شد که نیروهای امنیتی دولت افغانستان در حالی سقوط کنند که نیروهای امریکایی هنوز در آن کشور حضور داشتند.

این در حالی است که مایک واتز٬ عضو مجلس نمایندگان امریکا از حزب جمهوریخوا و لندسی گراهام٬ سناتور حزب جمهوریخوا هفته‌ای پیش در اعلامیه مشترکی گفته بودند: «این قابل توجیه نیست که اداره بایدن زمینه را برای حاکمیت یک گروه تروریسی فراهم کند، چنین شرایطی به میان آید که امریکایی‌ها یا خود و یا با خانواده‌شان مجبور شوند که افغانستان ترک کنند».

امریکا به طولانی ترین جنگ خود در افغانستان به تاریخ 31 می پس از تسلط طالبان بر کابل، پایان داد و در این تاریخ تمامی نظامیان امریکایی از افغانستان پس از 20 سال بیرون شدند.  

خروج امریکا از افغانستان پای بلینکن را به مجلس سنای این کشور می‌کشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد