خلیلزاد-خواستار-افزایش-تعامل-امریکا-و-امارت-اسلامی-شده-است

زلمی خلیلزاد با اشاره به کشته شدن چندین عضو گروه داعش در ولایت بلخ، خواستار تعامل امریکا و امارت اسلامی شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین امریکا برای صلح افغانستان امروز (دوشنبه، ۷ حمل) در رشته توییت‌های به عملیات اخیر نیروهای امارت اسلامی برای از بین بردن چندین عضو ارشد گروه داعش در بلخ اشاره کرده و گفته که ا.ا به تعهدات خود عمل می‌کنند.

خلیلزاد از قول ریاست استخبارات امارت اسلامی نوشته است: گفته می‌شود که مولوی ضیاءالدین، به اصطلاح والی و دومین فرد عالی‌رتبه داعش، ابوعمر افریدی عضو مشاور داعش و سلمان تاجیکستانی کارشناس آموزش نظامی و ساخت بمب همه کشته شدند.

خلیلزاد افزوده که اگر تایید شود، این زیان سنگینی به داعش در شمال افغانستان خواهد بود.

او گفته که امارت اسلامی در توافق دوحه متعهد شده بودند که با داعش مبارزه کنند. از بین بردن این سرکردگان داعش نشان می‌دهد که این کار را انجام می‌دهند.

نماینده پیشین امریکا برای صلح افغانستان بیان کرده که ایالات متحده و امارت اسلامی باید تعامل را برای اجرای کامل توافق دوحه که در خدمت منافع افغانستان و امریکا است، افزایش دهند.

این در حالی است که ریاست استخبارات می‌گوید که در عملیات اخیر نیروهای امارت اسلامی سه عضو گروه داعش در بلخ کشته‌ شده‌اند.

به گفته این ریاست در نتیجه‌ای این عملیات مولوی ضیاءالدین مشهور به مولوی محمد، والی پیشین و فرد شماره دوم داعش خراسان، ابوعمر افریدی، یک عضو شورای این گروه و استاد سلمان تاجیکستانی، یکی از مسوولان آموزش‌های نظامی داعش، کشته شده‌اند.

 

 

خلیلزاد خواستار افزایش تعامل امریکا و امارت اسلامی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد