خلیلزاد-میان-امریکا-و-طالبان-فضای-بی-اعتمادی-وجود-دارد

نماینده ویژه پیشین امریکا در امور صلح افغانستان گفته است که میان امریکا و طالبان یک فضای بی اعتمادی وجود دارد و نباید به گفته‌های طالبان اکتفا شود.

به گزارش افغان نیوز؛ زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفته است که میان امریکا و طالبان یک فضای بی اعتمادی وجود دارد و نباید فقط به گفته‌های طالبان که چه می‌گویند و به چه متعهد هستند، اکتفا شود.

خلیلزاد بدون ارایه‌ی جزئیات، تاکید کرده است: «ما باورمند شده‌ایم که طالبان به شبکه القاعده اجازه‌ی طرح و عملیات از خاک افغانستان را نمی‌دهند».

بربنیاد آنچه که تا کنون از این مصاحبه در رسانه‌ها منتشر شده، او گفته است که هنوز هم نمی‌داند که طالبان در مورد مخفیگاه ایمن‌الظواهری، رهبر شبکه القاعده که گفته شده ممکن است در افغانستان باشد، می‌دانند یا خیر؟

اما؛ به ‌گفته‌ خلیلزاد، طالبان برای او گفته‌اند که در مورد مخفیگاه ایمن‌الظواهری چیزی نمی‌دانند.

نماینده‌‌ی ویژه‌ پیشین امریکا در امور صلح افغانستان در این مصاحبه گفته است که امریکا دوست دارد چیزهای بیشتری از طالبان و هر کشور دیگری ببیند که اعضای شبکه القاعده را از افغانستان اخراج کنند.

او تاکید کرده است که طالبان با برخی از این تعهدات توافق کرده‌اند اما؛ برخی از اعضای شبکه القاعده از ده‌ها سال پیش، در دوران جنگ با شوروی سابق به افغانستان آمدند، ازدواج کرده اند و در این کشور بچه و نواسه دارند.

خلیلزاد در مصاحبه‌ی خود گفته است در صورتی که کشورش «برنامه‌ریزی تروریستی» را در افغانستان مشاهده کند، حمله خواهد کرد.

پیش از این چندین مقام ارشد دفاعی امریکا و همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید کرده بودند که طالبان روابط با القاعده را قطع نکرده‌اند.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد روز چهارشنبه، 28 میزان به دنبال استعفای خود از سمت نمایندگی ویژه امریکا برای صلح افغانستان، گفت که جنگ امریکا در افغانستان پایان یافته است.

او در رشته توییت‌های گفت که نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون شده‌اند و جنگ برای ایالات متحده در افغانستان پایان یافته است اما؛ این فصل آخر نیست.

خلیلزاد: میان امریکا و طالبان فضای بی اعتمادی وجود دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد