خلیل‌زاد-خواستار-محکومیت-ملی-و-بین-الملی-طالبان-شد

زلمی خلیلزاد اظهارداشته است که از پاکستان، قطر و دیگر ملت‌هایی که خواهان صلح در افغانستان هستند، خواهش می‌کنم تا آغاز عملیات بهاری گروه طالبان را محکوم کنند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در یک رشته توییت‌ نوشته است که اعلام عملیات بهاری گروه طالبان برای افزایش خشونت و تشدید جنگ در حالی که مردم افغانستان صلح می‌خواهند، غیرمسوولانه و بی‌پروایی است. او افزوده است که با اعلام این عملیات، رهبران گروه طالبان بی‌تفاوتی خود را به درخواست مردم افغانستان برای کاهش خشونت و برقراری صلح، نشان دادند و فراخوانی برای تشدید جنگ تلاش‌های صلح را با موانع روبه‌رو می‌کند. به گفته او، در صورتی‌ که این عملیات اجرا شود، تنها رنج بیش‌تر را در پی خواهد داشت و هزاران قربانی دیگر را از مردم افغانستان خواهد گرفت.

به باور نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، اعلام عملیات بهاری در زمانی که همه افغان‌‌ها باید در میز مذاکرات برای تعیین آینده مشترک‌شان شرکت کنند، نشان می‌دهد که گروه طالبان در گذشته گیر مانده است. او تصریح کرده است که بسیاری از رهبران و جنگ‌جویان گروه طالبان با عملیات بهاری گروه طالبان مخالف‌اند.

آقای خلیل‌زاد خواستار محکومیت عملیات بهاری گروه طالبان از سوی همه افغان‌ شده است. او نوشته است: «من به نماینده‌گی از امریکا اعلام عملیات بهاری را محکوم می‌کنم و از پاکستان، قطر و دیگر ملت‌هایی که خواهان صلح در افغانستان هستند، خواهش می‌کنم که همین کار را انجام دهند

 نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان تأکید کرده است که کشتن افغان‌ها باید متوقف شود و همه طرف‌ها به خشونت‌های غیرضروری پایان دهند؛ در مقابل در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی شرکت کنند و به جنگ جاری از طریق راه حل سیاسی پایان دهند. آقای خلیل‌زاد گفته است که مردم افغانستان صلح می‌خواهند و امریکا از این خواست افغان‌ها حمایت می‌کند.

این در حالی است که انتظار می‌رود در آینده نزدیک نماینده‌گان امریکا و گروه طالبان برای ششمین‌بار به صورت رسمی دیدار و در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو کنند.

خلیل‌زاد خواستار محکومیت ملی و بین الملی طالبان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد