خلیل‌زاد-در-رابطه-به-روند-صلح-ابراز-امیدواری-کرد

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با ابراز امیدواری در رابطه به گفت‌وگوهای جاری در قطر می‌گوید که طالبان در این مذاکرات جدی هستند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان که روز گذشته (چهارشنبه) از طریق ویدیوکنفرانس در دانشگاه شیکاگو صحبت می کرد، گفت که اکثریت مردم افغانستان خواهان خاتمه جنگ جاری هستند.

خلیل‌زاد به گونه محتاطانه امیدواری خود را در رابطه به گفت‌وگوهای جاری میان دولت افغانستان و طالبان در قطر ابراز کرد و گفت، گمان می‌رود که طالبان در این مذاکرات جدی هستند.

وی همچنان افزود: بسیاری‌ها فکر می‌کردند که طالبان تنها به‌خاطر رسیدن به توافق برای خروج نیروهای خارجی به میز مذاکرات حاضر می‌شوند، اما اکنون عملاً دیده می‌شود که این گروه با دولت افغانستان داخل مذاکره شده‌است.

زلمی خلیل‌زاد در مورد افزایش خشونت‌ها در افغانستان هم ابراز نگرانی کرد، اما گفت که در نیمۀ نخست سال جاری میلادی شمار تلفات غیر نظامیان و نیروهای افغان کاهش یافته است.

 این درحالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا می‌گوید که سربازان باقی مانده امریکایی تا پایان سال 2020 میلادی از افغانستان بیرون می‌شوند.

خلیل‌زاد در رابطه به روند صلح ابراز امیدواری کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد