خواست-پارلمان-عراق-پذیرفته-شد؛-امریکا-خارج-می-شود

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا خطاب به ارتش عراق اعلام نموده که برای احترام به حاکمیت ملی این کشور از عراق خارج می‌شود.

به گزا رش افغان نیوز: قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروهای قدس ایران، صبح روز جمعه، سیزدهم جدی در پی حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد. پس از این رویداد، پارلمان عراق، به خروج نیروهای خارجی مخصوصا امریکا از کشورش رای مثبت داد.

خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب با انتشار سندی گزارش داد؛ در بیانیه‌ای که منسوب به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق است، آمده که برای انجام این مأموریت، ائتلاف باید اقدامات مشخصی برای اطمینان از خروج ایمن از عراق انجام دهد.

این بیانیه اعلام کرد: در این مدت، پرواز بالگردها در آسمان و اطراف منطقه سبز بغداد افزایش خواهد یافت.

نیروهای ائتلاف تأکید کردند که تمام اقدامات را برای کاهش ناراحتی عموم مردم عراق انجام خواهند داد و به همین دلیل، این مأموریت‌ها در ساعات شب اجرا می‌شود.

این بیانیه افزود:ما از حضورمان در عراق و دعوت عراقی‌ها از ائتلاف برای شکست داعش ارزش قائل هستیم و به همین دلیل به تصمیم دولت بغداد که خواستار خروج نیروهای ماست، احترام می‌گذاریم.

سند یادشده به امضای سرتیپ "ویلیام سیلی" فرمانده نیروهای پیاده نظام نیروی دریایی آمریکا و خطاب به "عبدالامیر رشید یارالله" معاون فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است.

این سند درحالی منتشر می‌شود که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر پنتاگون نمی‌تواند صحت این سند را تأیید کند.

این درحالی است که در پی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی مهندس، ازفرماندهان حشد شعبی در حمله هوایی آمریکا به خودروی حامل او در بغداد، بسیاری از شخصیت های حزب دموکرات و کاندیداهای ریاست جمهوری این حزب، دونالد ترامپ را متهم کرده اند که "تنش با ایران را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده" و "ایالات متحده را در معرض یک جنگ بی پایان دیگر در خاورمیانه قرار داده است."

خواست پارلمان عراق پذیرفته شد؛ امریکا خارج می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد