داعش-به-دنبال-ناامنی-در-کشورهای-همسایه-افغانستان-است

رسانه‌های ایران گزارش داده اند که محمدباقر قالیباف، رییس مجلس این کشور در دیدار با رستم امام علی، رییس مجلس تاجیکستان گفته است که داعش به‌دنبال ناامنی در کشورهای همسایه‌ افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ محمدباقر قالیباف، رییس مجلس ایران گرفته است که «ریشه‌ وقوع» انفجارهای اخیر کرمان را نتیجه‌ فعالیت داعش در افغانستان دانسته است.
رییس مجلس ایران در دیدار با همتای تاجیکستانی خود بر همکاری در مقابله با تروریسم تاکید کرده و گفته است: «در شرایط کنونی قطعا نیازمند همکاری‌های گسترده برای مقابله با تروریسم و قاچاق اسلحه و مواد مخدر در افغانستان هستیم».
این دیدار در تهران، پایتخت ایران صورت گرفته است.
قالیباف در این دیدار همچنان ارتباط مجالس کشورهای آسیایی در سطح بین‌المللی و همکاری‌های دوجانبه ایران و تاجیکستان را در تاثیرگذاری بر مسایل سیاست خارجی و توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی میان این دو کشور مهم دانسته است.
او گفته است: «حکومت فعلی افغانستان باید به این باور برسد که بدون مشارکت همه‌ی گروه‌ها، قبایل و جریانات سیاسی این کشور نمی‌توانند یک دولت پایدار را شکل دهند؛ این مهم‌ترین موضوعی است که کشورهای منطقه، به‌ویژه کشورهای همسایه‌ی افغانستان باید به آن توجه داشته باشند».
مقام‌های ایرانی پیش از این هم بارها بر تشکیل دولت فراگیر تاکید کرده‌اند.
این در حالی است که روز چهارشنبه هفته‌ گذشته، دو انفجار در فاصله‌ بیست دقیقه از هم در منطقه‌ موسوم به «گلزار شهدا» در ولایت کرمان ایران به‌وقوع پیوست.
به گزارش رسانه‌های ایران، در این دو انفجار دست‌کم ۹۰ نفر کشته شده و ده‎ها نفر دیگر زخمی شده‌اند. گروه داعش با نشر اعلامیه‌ای مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است.

داعش به دنبال ناامنی در کشورهای همسایه افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد