داعشیان-و-جهاد-فیس‌بوکی

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که هزاران هوادار گروه تروریستی داعش در ۹۶ کشور جهان از طریق فیس بوک به یکدیگر مرتبط هستند.

به گزارش افغان نیوز: نتایج یک تحقیق غیردولتی تحت عنوان Counter Terrorism Project " پروژه مقابله با افراطی گری" نشان می دهد که فیس بوک از طریق گزینه «دوستان پیشنهاد شده»، هزاران عنصر افراطی و حامی گروه تروریستی داعش را به یکدیگر ارتباط داده است. این اقدام تشکیل شبکه های تروریستی را تسهیل نموده و موجب گسترش آنها در سراسر جهان شد.

«گریگوری واترز» و «رابرت پستینگ» ا محققان این گزارش با بررسی ویژگی دوست یابی در فیس بوک، جوانب منفی آن در توسعه شبکه های افراطی در سراسر جهان را بررسی نموده اند. به عقیده آنها، این ویژگی فیس بوک را به محلی برای پشتیبانی گسترده از داعش، تبلیغات برای آن و توسعه ارتباط بین حامیان این گروه تروریستی تبدیل کرده است.

آگاهان سیاسی به این باور اند که برای سازمان امنیت ملی شناسایی افرادی که در فیس‌بوک‌های‌شان نفرت مذهبی و قومی منتشر می‌کنند، دشوار نیست. این افراد باید بازداشت شوند، صفحات‌شان مسدود شود و از آنان تحقیق صورت بگیرد تا روشن شود که آیا به صورت انفرادی دست به نشر پیام‌های نژادپرستانه و سکتاریستی می‌زنند، یا سازمانی پشت سر آنان است.

این درحالی است که ماه گذشته، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک نیز به خطا‌های این شبکه اجتماعی در سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران اعتراف کرد.

داعشیان و جهاد فیس‌بوکی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد