دبیر-کل-سازمان-ملل-طالبان-مصونیت-زنان«ناپدیدشده»-را-تضمین-کنند

دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر«قویا» از امارت اسلامی طالبان خواسته است که مصونیت زنان بازداشت معترض را تضمین کنند تا آنان به خانه‌هایشان برگردند.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بامداد امروز( پنج‌شنبه، 21 دلو) در توییتی نگاشته است که او به طور فزاینده در مورد رفاه زنان فعال ناپدید شه ر افغانستان نگران است.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که این زنان ناپدید شده‌اند و از شماری از آنان هفته‌ها است که خبری در دست نیست.

روز گذشته دیبرا لاینز، نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان درباره‌ زنان ناپدیدشده با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ امارت اسلامی طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

 دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است؛ خانم لاینز گفته که او در این دیدار خشم جهان  از ناپدیدشدن زنان فعال را به متقی ابلاغ کرده است.

براساس اعلامیه‌ی یوناما، امیرخان متقی نیز به دیبرا لاینز در مورد تلاش‌ها برای حل این مسأله اطمینان داده است.

این در حالی است که پس از ناپدیدشدن زنان معترض تا کنون، شمار از سازمان‌های ملی و بین‌المللی به‌شمول عفو بین‌الملل، شورای حقوق بشر سازمان ملل، اتحادیه اروپا، امریکا خواستار وضاحت امارت اسلامی طالبان در مورد سرنوشت و نیز آزادی آنان از بند شده‌اند.

امارت اسلامی طالبان تا کنون بازداشت این زنان را تایید نکرده است اما؛ امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه در نشست اسلو بازداشت زنان را رد نکرده بود.

دبیر کل سازمان ملل: طالبان مصونیت زنان«ناپدیدشده» را تضمین کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد