در-خواست-میلیون-دالری«iom»-برای-حمایت-از-مهاجرین-افغان

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) گفته است که برای پاسخگویی به نیازهای فوری و حفاظتی از ۳.۶ میلیون نفر آسیب‌دیده از بحران افغانستان ۵۸۹ میلیون دالر درخواست داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) امروز(چهارشنه، 20 دلو) با نشر اعلامیه‌ای به نقل از اوگوچی دانیلز، معاون مدیر کل عملیات این سازمان گفته است که بحران جاری در افغانستان نیازهای بشردوستانه را تشدید می‌کند.

اعلامیه به نقل از دانیلز گفته است که خطر آوارگی و مهاجرت برای بیشتر شهروندان افغانستان وجود دارد.

این سازمان افزوده است که با گذشت نزدیک به شش ماه از تحولات سیاسی در افغانستان، بیش از نیمی از جمعیت ‌این کشور اکنون به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند که ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است؛ وضعیت جاری افغانستان بدان معناست که این کشور با خطر واقعی سقوط سیستماتیک و فاجعه انسانی روبرو است زیرا؛ به گونه‌ای تقریبی همه مردم افغانستان اکنون در فقر فرو رفته‌اند.

این سازمان افزوده است که با توجه به خطر وخامت بیشتر وضعیت اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در افغانستان، آوارگی داخلی و مهاجرت بیشتر به ایران و پاکستان احتمالا در ماه‌های آینده ادامه خواهد یافت.

به گفته‌ سازمان بین‌المللی مهاجرت در سال گذشته‌ی میلادی، ۷۰۰ هزار نفر به ۵.۵ میلیون آواره افغانستان افزوده شده‌ است.

این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی همواره از فاجعه بشری در افغانستان پس از تسلط امارت اسلامی طالبان هشدار داده بودند.

در خواست 589 میلیون دالری«IOM» برای حمایت از مهاجرین افغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد