دروازه-کمیسیون-انتخابات-در-غزنی-باز-شد،-اما-رای-دهندگان-ثبت-نام-نمیتوانند

دروازه کمیسیون انتخابات در ولایت غزنی پس از دو ماه تنش با حمایت نیروهای امنیتی باز شده است، اما هنوز روند ثبت نام رای دهندگان و نامزدان کرسی های پارلمان و شوراهای ولسوالی ها آغاز نشده است.

به گزارش افغان نیوز: خالقداد اکبری عضو شورای ولایتی غزنی، امروز یک شنبه (17 سرطان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که حکومت در برابر معترضان برخورد دوگانه دارد.

دو ماه قبل باشندگان پشتون ولایت غزنی با راه اندازی اعتراض و خیمه تحصن دروازه کمیسیون انتخابات را بسته بودند و خواهان حوزوی شدن این ولایت بودند، اما پس از تقسیم شدن غزنی به سه حوزه انتخاباتی، باشندگان هزاره در این ولایت، دست به اعتراض زده اند و این کار کمیسیون انتخابات را خلاف قوانین نافذه کشور میدانند.

این عضو شورای ولایتی غزنی می گوید، که حکومت در برابر معترضان دو قوم برخورد دوگانه دارد، در دو ماه قبل همگام با معترضان بودند، دروازه کمیسیون انتخابات را بسته نگه داشتند، اما اکنون با زور قوای مسلح دروازه کمیسیون انتخابات را باز کرده اند.

وی میگوید که معترضان خیمه های تحصن شان را در کنار ساختمان کمیسیون انتخابات در غزنی برپا کرده و به اعتراضات خویش ادامه خواهند داد.

بر اساس گفته های این عضو شورای ولایتی غزنی، اگر دولت به خواست های معترضان توجه نکند و بر تصمیم خلاف قانون کمیسیون انتخابات پا فشاری کند، غزنی نیز به سرنوشت ولایات شمال گرفتار خواهد شد.

وی می گوید که مردم راه های زیادی برای بلند کردن صدای شان در پیش دارند، اما میخواهند مدنیت شان زیر سوال نرود، به همین دلیل تاکنون به اعتراضات مسالمت آمیز ادامه داده اند.

در همین حال محمد عارف نوری، سخنگوی والی غزنی با رد برخورد دوگانه دولت در برابر معترضان می گوید که معترضان پیشین پیش از بستن دروازه کمیسیون انتخابات، موضوع را به صورت رسمی با مقام ولایت و قومندانی امنیه در میان گذاشته بود، اما این معترضان چنین کاری نکرده است.

به همین دلیل دولت معترضان پیشین را تامین امنیت میکرد، اما مسئولیت این معترضان را به دوش ندارد.

وی می گوید که دروازه کمیسیون انتخابات در این ولایت باز است، اما روند ثبت نام رای دهندگان، ثبت نام نامزد کرسی های پارلمان و شوراهای ولسوالی ها آغاز نشده است.

این روند تا مشخص نشدن، جنجال های انتخاباتی به تعویق افتیده است.

دروازه کمیسیون انتخابات در غزنی باز شد، اما رای دهندگان ثبت نام نمیتوانند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد