دروغ-گویی-پاکستان-دیگر-قابل-تحمل-نیست

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در پیام تازه خود به مناسبت سال نو میلادی، به پاکستان هشدار داد که دروغ گویی و فریب کاری دیگر قابل تحمل نیست.

به گزارش افغان نیوز: آقای ترامپ در صفحه تویترش نوشته است: "ایالات متحده آمریکا با ساده‌لوحی در ۱۵ سال گذشته بیش از ۳۳ میلیارد دلار به پاکستان کمک کرده است؛ و آنها در عوض به جز از دروغ و فریب چیزی به ما نداده‌اند؛ با این تصور که رهبران ما احمق هستند. آنها [پاکستانی‌ها] به تروریست‌هایی که ما در افغانستان به دنبالشان هستیم، پناهگاه داده و [به ما] کمک زیادی نکرده‌اند. (این رویه) دیگر بس است!"

دولت آمریکا در هفته‌های اخیر به صورت واضح پاکستان را به عدم همکاری لازم برای مقابله با ستیزه‌جویان در منطقه متهم کرده و مقام‌های آمریکایی اخیرا به شدت پاکستان را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

راهبرد تازه آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا در ماه آگوست گذشته اعلام شد. با اعلام این راهبرد از پاکستان به صورت کم پیشینه‌ای انتقاد و این کشور متهم شد که به جای همکاری واقعی با آمریکا و دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم و شورشگری، به گروه‌های تروریستی "پناه" می‌دهد، اتهامی که پاکستان آن را رد می‌کند.

این جدی‌ترین پیام هشدار آمیز رئیس جمهور امریکا به پاکستان است. دونالد ترمپ چهار ماه پیش استراتژی جدید این کشور در قبال افغانستان را اعلام کرد و گفت که مطابق با این راهبرد فشار نظامی و سیاسی بر پاکستان برای پایان دادن به حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله طالبان افزایش می‌یابد و همزمان طالبان نیز هدف قرار خواهند گرفت.

مقام‌های ارشد پاکستان استراتژی امریکا را غیرسازنده خوانده و با آن مخالفت کرده‌اند اما حکومت افغانستان گفته است که با این راهبرد ابر ناپایداری در افغانستان از میان رفته است اما تعهد امریکا به حل سیاسی معضل افغانستان نیز مهم است.

دروغ گویی پاکستان دیگر قابل تحمل نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد