درگیری-نظامی؛-ایران-صادرات-در-منطقه-میلک-را-ممنوع-اعلام-کرد

درپی درگیری میان نیروهای امارت اسلامی طالبان با نیروهای مرزی ایران در منطقه« میلک» تهران، ورود موترهای حامل کالاهای تجارتی کشورش را در این ساحه تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری مهر ایران گزارش داده است که گمرک این کشور از بازرگانان خواسته تا «با توجه به حوادث رخ داده، تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله تجاری به مرز میلک خودداری کنند».

سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران هرچند درگیری میان طالبان و نظامیان ایرانی را «محدود» خوانده اما؛ گفته که متوقف ساختن فعالیت‌های تجاری از طریق مرز میلک به خاطر «ایمن‌سازی» محوطه انجام شده‌است.

لطیفی افزوده که نیروهای ارتش ایران بر منطقه کنترول کامل دارند و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. به گفته او پس از درگیری نظامی میان طالبان و مرزبانان ایرانی موترهای حامل کالا به مناطق دورتر انتقال شده‌اند.

روز گذشته درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در ولایت نیمروز رخ داد و مقام‌های طالبان و ایرانی این درگیری تایید کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران این درگیری را نشای از سوء تفاهم مرزی میان دو طرف خوانده است. اما؛ طالبان گفته‌اند که در حال دریافت جزئیات بیشترهستند و هنوز علت درگیری مشخص نیست.

درگیری نظامی؛ ایران صادرات در منطقه میلک را ممنوع اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد