دفاع-از-قدس-بر-مسلمانان-فرض-است

وزارت حج و اوقاف و حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گویند که تجلیل از روز جهانی قدس و دفاع از آن همانند خاک و ناموس برای مسلمانان فرض است.

به گزارش افغان نیوز: سید ابراهیم عماد، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان، شب گذشته ( 17، ثور ) در مراسم گرامی داشت از روز جهانی قدس در کابل گفت که مسلمانان جهان باید مثل خاک و ناموس خود از روز جهانی قدس پاسداری و دفاع نمایند.

آقای عماد افزود که قدس قلب جهان اسلام و فلسطین مرکز مبارزه بین حق و باطل است. بنابراین، همه‌ای جوانان و نسل های آینده باید تاریخ فلسطین را بدانند و در برابر بی‌عدالتی‌ها ایستادگی کنند.

وی گفت:« فلسطین در برابر جنایات و توطئه‌های اسرائیل سر فرود نیاورده و و جوانان امروزی هم نباید در برابر دشمن تسلیم شوند.»

در همین حال، واصل نور مهمند، عضو ارشد جمعیت اسلامی گفت که روز جهانی قدس، روز مبارزه با افراطیت، بی‌عدالتی و دفاع از مظلومان جهان است.

آقای مهمند گفت که امت اسلامی مسوولیت دارد تا در روز جهانی قدس، صدای خود را در برابر ظلم رژیم اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین ابراز کنند. زیرا اسرائیل نه تنها غاصب بیت المقدس است بلکه رنج های فراوانی را برای جهان اسلام خلق کرده است.

از سوی هم، سید محمد شیرزادی، رئیس حج و اوقاف کابل گفت: مسلمانان افغانستان با برگزاری این‌گونه مراسم‌ها به ملت مظلوم فلسطین پیام می‌دهند که ما با وجود مشکلات، فلسطینان را فراموش نمی‌کنیم و در همه حالت در کنار شان خواهیم بود.

این درحالی است که بیت المقدس یا قبله اول مسلمین، سرزمین اصلی میلیون ها آواره فلسطیننی از سال 1948 میلادی بدینسو توسط رژیم اسرائیل اشغال شده است.

دفاع از قدس بر مسلمانان فرض است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد