دفن-‌تابوت-جنگ-در-ولایت-قندهار

فعالان جامعه‌ی مدنی، عالمان دین و زنان قندهار طی یک حرکت مدنی؛ تابوت جنگ را دفن خاک نموده و خواستار برقراری صلح و آتش‌بس دایمی در کشور شدند.

به گزارش افغان نیوز: مولوی نور محمد، عالم دین در این گردهمایی از طرف‌های درگیر جنگ خواهان پذیرش امر خدا شده و تاکید داشت که طالبان و حکومت باید از جنگ و خون‌ریزی دست بردارند. زیرا در این جنگ، غیر نظامیانی کشته می‌شوند که همه مسلمان اند و این کار کاملا ناجایز است.

عصمت‌الله عمران فعال مدنی و یکی از سخنرانان این گردهمایی نیز خواستار تامین آتش‌بس و صلح زود هنگام در کشور شده و از تیم‌ مذاکره کننده صلح بین‌الاافغانی خواست تا به زودترین فرصت آتش‌بس عمومی اعلام نماید.

حاجی اسدالله خان یکی از بزرگان قوم در این گردهمایی از جان‌فشانی و مبارزات نیروهای امنیتی ستایش کرده گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی کشور فرزندان قهرمان این سرزمین اند و در قلب مردم جا دارند و ما همیشه از آنان قدردانی و حمایت می‌کنیم.

در ادامه، داکتر مزمل عرفان خواستار حفظ دست آوردهای بیست سال پسین شده گفت: حفظ و تداوم نظام جمهوری اسلامی افغانستان خط ‌سرخ ما است و هرگز دست از آن نمی‌کشیم.

دراخیر، قطع‌نامه‌ی پنج ‌ماده‌ی که موارد مهم آن حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، حفظ دست‌آوردهای دو دهه پسین، حفظ نظام جمهوری اسلامی افغانستان، آتش‌بس و صلح زود هنگام می‌باشد، توسط یک‌تن از قربانیان جنگ به خوانش‌گرفته شد.

این درحالی است که پیش از این، برخی از عالمان دین و فعالان جامعه مدنی در ننگرهار نیز تابوت جنگ را دفن کردند و خواستار پایان خشونت‌ها در کشور شدند.

از سوی هم، این گونه حرکت‌های مدنی در حالی راه‌اندازی می‌شود که جنگ خونین از دو روز بدین‌سو در ولایت هلمند ادامه یافته است.

دفن ‌تابوت جنگ در ولایت قندهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد