ده‌ها-میلیون-شغل-در-جهان-در-معرض-نابودی-قرار-دارد

مدیر کل سازمان بین المللی کار (ILO)گفته است که ۷۵میلیون شغل در سراسر جهان در معرض نابودی کامل قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز: گیلبرت اف هونگبو مدیر کل سازمان بین المللی کار در نشست‌ بانک جهانی (WB) و صندوق بین‌المللی پول (IMF)که در واشنگتن برگزار شده بود به تاثیر هوش مصنوعی بر بازار کار اشاره کرد و گفت در آینده 75 میلیون شغل در سراسر جهان در معرض نابودی کامل قرار دارند.
هونگبو در ادامه گفت: «این دگرگونی بیشتر بر کارگران کشورهای پردرآمد و زنان تأثیر می‌گذارد، زیرا آنها در برخی مشاغل دفتری حضور دارند.»
او خواستار تقویت چندجانبه گرایی و تمرکز بر عدالت اجتماعی برای بهبود پایدار جهانی شد و به تقویت سرمایه گذاری در سیاست های اجتماعی، نهادها تاکید کرد.
مدیر کل سازمان بین المللی کار (ILO) در ادامه صحبت های از احزاب مربوطه دعوت کرد تا به ائتلاف جهانی عدالت اجتماعی بپیوندند.
ائتلاف جهانی عدالت اجتماعی در این اواخیر تاسیس شده است و در حال حاضر بیش از 200 شریک را شامل می‌شود. 
بیانیه هایی که به صندوق بین المللی پول (IMFC) و کمیته توسعه بانک جهانی ارائه شد، چالش های تحولات ساختاری بلندمدت در دنیای کار، از جمله اثرات هوش مصنوعی (Al) را تشریح کرد. 
مدیر کل سازمان بین المللی کار (ILO) همچنین بر فوریت تسریع انتقال آب و هوا تأکید کرد و از هیئت مدیره بانک جهانی خواست تا اقدامات جدی تر در افزایش بودجه توسعه انجام دهد.

ده‌ها میلیون شغل در جهان در معرض نابودی قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد