دو-انفجار-در-کابل؛-دست-کم-نفر-کشته-و-تن-دیگر-زخمی‌-شدند

بنا بر گزارش‌ها در نتیجه دو انفجار و درگیری میان افراد مسلح در شفاخانه ۴۰۰ بستر سردار داوودخان، دست کم ۱۵ نفر کشته و ۳۴ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ ساعت پیش دو انفجار در دروازه وردی شفاخانه 400 بستر سردار محمد داوودخان در حوزه دهم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.

رویترز به نقل از سخنگویان امارت اسلامی طالبان گزارش داده است که  انفجار در نزدیکی بیمارستان نظامی سردار محمد داوود خان در کابل دست کم 15 نفر کشته و 34 نفر زخمی شدند.

آژانس دولتی باختر گزارش داده است که حمله در شفاخانه 400 بستر توسط اعضای «داعش» انجام شده است.

به گزارش این خبرگزاری، یکی از اعضای این گروه خود را دروازه ورودی شفاخانه منفجر کرده و چند نفر دیگر از آنان وارد شفاخانه شده و با نیروهای طالبان درگیر شده اند.

سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله‌ی طالبان پیشتر در تویتی گفته که این انفجار تلفاتی هم در پی داشته، اما هنوز رقم آن مشخص نشده است. به‌گفته‌ خوستی نیروهای ویژه‌ی طالبان هم‌اکنون به ساحه اعزام شده‌اند.

اما؛ منابع در شفاخانه‌ی ایمرجنسی کابل گفته است که از این رویداد تاکنون ۹ زخمی به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

بلال کریمی، معاون ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز وقوع این انفجارها را تایید کرده و گفته که انفجار نخست در دروازه شفاخانه و انفجار دومی هم در نزدیکی آن رخ داده است.

هنوز گروه داعش در این مورد چیزی نگفته است.

این در حالی است که پیش از این گروه داعش دو حمله مرگبار در ولایت‌های کندز و قندهار انجام دادند که در آن دست کم 200 تن کشته و 300 تن زخمی شدند.

دو انفجار در کابل؛ دست کم 15 نفر کشته و 34 تن دیگر زخمی‌ شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد