دو-رویی-پاکستان-دلیل-شکست-امریکا-در-افغانستان-است

سناتور دموکرات امریکا از ایالت نیوجرسی می‌گوید که معامله دوگانه پاکستان در مسئله افغانستان، سرانجام باعث شد که ماموریت امریکا در این کشور شکست بخورد.

به گزارش افغان نیوز؛ رابر منندز، سناتور دموکرات امریکا روز گذشته( سه‌شنبه، 23 قوس) در نشست کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور برای نامزدی سفیران در پاکستان، هند، و آلمان، اسلام‌آباد را به دو رویی متهم کرد.

این سناتور امریکایی برخلاف آن‌چه پاکستان می‌گوید، این کشور را پنا‌گاه امن طالبان دانسته و گفته است که این حمایت حتا کشتن سربازان امریکایی را نیز به دنبال داشت.

او تصریح کرده که امریکا باید در مسیر پیش‌رو با پاکستان به گونه جدی گفتگو کند.

منندز تاکید کرده که پیش از این نیز به کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفته است که شکست ماموریت امریکا در افغانستان در یک برهه زمانی کوچک اتفاق افتاد. به گفته او، بخشی از این شکست به سال‌ها برخورد دوگانه پاکستان برمی‌گردد.

دونالد آرمین بلوم، به حیث سفیر امریکا در پاکستان معرفی شده و اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا از معرفی او، استقبال کرده‌اند. آرمین بلوم پیش‌تر سفیر امریکا در کشور تونس بود.

اما؛ اعضای این کمیته وضعیت کنونی، به ویژه روابط دو جانبه با پاکستان را «چالش‌برانگیز» توصیف کرده‌اند.

این در حالی است که به تازگی مجلس نمایندگان امریکا نام پاکستان را از عوامل بررسی شکست این کشور در افغانستان، بیرون کرده است.

دو رویی پاکستان دلیل شکست امریکا در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد