دو-پارک-صنعتی-در-هلمند-افتتاح-شد

وزارت صنعت و تجارت ا.ا از افتتاح شهرک صنعتی «بُست» و پارک صنعتی «دوراهی» ولایت هلمند خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صنعت و تجارت امروز (شنبه، 4 قوس) با نشر خبرنامه در ایکس گفته است که در مراسم افتتاح شهرک صنعت بُست و پارک صنعتی دوراهی ولایت هلمند نورالدین عزیزی، سرپرست و قدرت‌الله جمال معین این وزارت، عبدالرحمن مسلم کندزی والی هلمند، رییسان و مسولان ادارات دولتی، سکتورخصوصی و صنعت‌کاران، سرمایه‌گذاران و تاجران ولایت هلمند حضور داشتند.

طبق خبرنامه، آقای عزیزی در این مراسم ضمن تاکید بر صنعتی شدن افغانستان، گفته است که افتتاح پارک‌های صنعتی در کشور برای گذار افغانستان به صادارات یک امر مهم و حیاتی است.

او گفته است: گذار افغانستان از اقتصاد وابسته به واردات، به اقتصاد متکی به صادرات در اولویت پالیسی‌های اقتصادی ا.ا قرار دارد.

معین امور صنعت و تجارت این وزارت  در این مراسم از تلاش‌های ا.ا به ویژه معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا قدردانی کرده و گفته است که بدون توجه ویژه به صنایع، نمی‌توانیم‏ به خودکفای اقتصادی دست یابیم.

عبدالرحمن مسلم کندزی، والی هلمند افتتاح دوپارک صنعتی جدید را در این ولایت برای صنعت‌کاران، سرمایه‌گذاران و تاجران تبریک گفته و از سکتورخصوصی دعوت نموده تا با ایجادفابریکه‌ها در این دوپارک، زمینه را برای اشتغال‌زایی و خودکفای اقتصادی افغانستان فراهم نمایند.

این در حالی است که شهرک صنعتی بُست در محدوده‌ای ۱۷۵جریب زمین و پارک ملی صنعتی (دوراهی هلمند) در محدوده 2 هزار جریب زمین در ولایت هلمند اعمار شده است.

دو پارک صنعتی در هلمند افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد