دوام-کشتار-نظامیان-حکومت-پیشین؛-سازمان-ملل-تحقیق-می‌کند

گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان می‌گوید که در باره شکنجه، بازداشت و کشتار کارمندان و نظامیان حکومت پیشین توسط امارت اسلامی، تحقیق می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛  ریچارد بنت گزارشگر ویژه حقوق بشر برای افغانستان می‌گوید درباره شکنجه، بازداشت‌ها و کشتار کارمندان و نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تحقیق و نتیجه آن را به سازمان ملل ارائه می‌کند.

آقای بنت که اوایل ماه جاری میلادی از سوی شورای حقوق بشر سازمان به عنوان گزارشگر ویژه برای نظارت بر حقوق بشر در افغانستان منصوب شده گفته که به زودی به افغانستان سفر می‌کند.
او چندی پیش در مصاحبه‌ای خود با شبکه تلویزیونی طلوع نیوز گفت که کارش را درباره حقوق زنان، آزادی بیان، اقلیت‌ها و بررسی خشونت‌های انجام شده توسط طالبان، در ماه می سال جاری آغاز خواهد کرد
این گزارشگر سازمان ملل متحد تاکید کرد که امارت اسلامی طالبان باید به معاهدات بین‌المللی پایبند باشند. او تاکید کرده که ز تعطیلی مکاتب دخترانه توسط امارت اسلامی طالبان نگران است و در این مورد هم با مقام‌های طالبان گفتگو خواهد کرد.

این در حالی است که اخیرا نیویارک تایمز در گزارشی گفته است که در شش ماه نخست حکومت امارت اسلامی طالبان 490 تن از کارمندان دولتی و نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان کشته و یا هم ناپدید شده‌اند.  

دوام کشتار نظامیان حکومت پیشین؛ سازمان ملل تحقیق می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد