دونالد-ترامپ-به-رهبر-ایران-هشدار-داد

رییس جمهور ترامپ در واکنش به اظهارات تهدید آمیز رهبر ایران مبنی به قتل قاسم سلیمانی اعلام نموده که هرگونه حمله از سوی ایران بر شهروندان یا منافع امریکا، باعث خواهد شد تا بیش از ۵۰ نقطه در داخل ایران هدف قرار گیرد.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا شب گذشته (شنبه، ۱۴ جدی) در رشته‌تویتی نوشته است در صورتی که ایران به شهروندان یا منافع امریکا حمله کند، کشورش بیش از ۵۰ هدف را در داخل ایران نشانه خواهد گرفت.

رییس‌جمهور امریکا افزوده است که ایران با جسارت زیادی درباره‌ی هدف گرفتن برخی دارایی‌های امریکا صحبت می‌کند.

به گفته‌ی او، «ایران سال‌هاست که چیزی جز دردسر نبوده. بگذارید این هشداری باشد که اگر ایران به امریکایی‌ها یا دارایی‌های امریکا حمله کند، ما ۵۲ سایت ایران (معادل ۵۲ گروگان امریکایی که ایران سال‌ها پیش گرفت) که برخی دارای ارزش و اهمیت بالا برای ایران و فرهنگ ایرانی هستند را در تیررس داریم و به این اهداف و خود ایرانی، به سرعت و به شدت حمله خواهد شد. امریکا دیگر هیچ تهدیدی را تحمل نمی‌کند»!

این در حالی است که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران صبح روز جمعه در یک حمله هوایی امریکا در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق کشته شد.

در واکنش به کشته‌شدن سلیمانی، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران، امریکا را به انتقام‌گیری سخت هشدار داد. حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران نیز گفته است که ایران در سال‌های آینده انتقام سلیمانی را از امریکا خواهد گرفت.

دونالد ترامپ به رهبر ایران هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد