دیدار-رهبران-روسیه-و-فرانسه؛-پوتین-جنگ-روسیه-و-ناتو-برنده-ندارد

رییس جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه گفت؛ مسکو خواهان جنگ با ناتو که«برنده‌ای نخواهد داشت» نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در پایان دیدارش با امانوئل مکرون، همتایی فرانسوی‌اش در نشست خبری مشترک گفت؛ یکی از وظایف کشور‌های ما به عنوان عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و نیز فرانسه که هم اکنون ریاست دوره ای شورای اروپا را برعهده دارد، آن است که به تبادل نظر‌ها ادامه دهیم.

ولادیمیر پوتین  در این دیدار از تلاش‌های فرانسه در جهت یافتن راه حلی برای بحران اوکراین و آنچه وی حل مسئله امنیت در اروپا خواند، استقبال کرد. او یادآور شد که اعتقاد دارد روسیه و فرانسه «نگرانی‌های مشترکی در خصوص امنیت در اروپا دارند».

پوتین افزود که برخی از ایده‌های ماکرون در ارتباط با موضوع «امنیت» واقع‌گرایانه بوده است و او بار دیگر و پس از دیدار ماکرون با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین در کی‌یف، با همتای فرانسوی‌اش گفتگو خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه برغم مثبت خواندن دیدارش با ماکرون گفت: «شاید هنوز پرداختن به ایده‌ها و پیشنهادات زود باشد اما فکر می‌کنم که کاملا امکانپدیر است که این ایده‌ها بستری برای گام‌های مشترک آتی ما باشند».

ولادیمیر پوتین در این نشست خبری اطمینان داد که او آماده است برای دستیابی به مصالحه و جلوگیری از تشدید تنش نظامی روسیه و غرب بر سر اوکراین، هر کاری را که لازم باشد، انجام دهد.

پوتین با بیان این که نه او و نه آقای ماکرون خواهان جنگ روسیه و ناتو که «برنده‌ای نخواهد داشت» نیستند، افزود: «ما به نوبه خود، هر کاری که لازم بود خواهیم کرد تا به مصالحه‌هایی دست پیدا کنیم که همه را راضی کند».

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه نیز در این نشست مشترک خبری گفت؛ به همتای روس خود پیشنهاد داده است که «ضمانت‌های امنیتی ملموس» برای همه کشورهای درگیر در بحران اوکراین ایجاد کند.

رئیس جمهور فرانسه بدون اشاره به جزئیات پیشنهادات خود افزود که پوتین از آمادگی‌اش برای پایبندی به این «منطق» و تمایلش برای حفظ ثبات و تمامیت ارضی اوکراین اطمینان داده است.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در این نشست خبری گفت که برخی ایده‌های امانوئل ماکرون برای خنثی کردن بحران روسیه و غرب بر سر اوکراین، پس از گفتگویی که بیش از پنج ساعت طول کشید، می‌توانند به پیشبرد راه‌ حل کمک کرده و پایه‌های پیشرفت مشترک را پی‌ریزی کنند.

سفر مکرون به مسکو در بحبوحه افزایش تنش بین کشورهای غربی‌ها و روسیه انجام می‌شود که به جمع آوری ده‌ها هزار نیرو در مرز خود با اوکراین جهت آماده‌سازی انجام یک تهاجم نظامی متهم شده است.

رییس جمهور فرانسه نخستین رهبر برجسته غربی است که از زمان تشدید تنش‌ها در دسامبر با رئیس جمهور روسیه دیدار می کند. او امروز( سه شنبه، 19 دلو) برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به کی‌یف سفر خواهد کرد.

ماکرون پیش از سفر به مسکو به رسانه‌ها گفته بود «به شکلی منطقی» نسبت به نتیجه دیدارش با ولادیمیر پوتین وگفتگوهایش با وی بر سر بحران اوکراین خوش‌بین است.

 

دیدار رهبران روسیه و فرانسه؛ پوتین: جنگ روسیه و ناتو برنده ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد