دیدبان-حقوق-بشر-خواهان-مشارکت-زنان-در-نشست-دوحه-شد

دیدبان حقوق‌بشر خواهان مشارکت معنادار زنان و دختران افغان در نشست سوم دوحه شده و گفته است که اجازه داده شود تا زنان و دختران افغان نظریات خود را شریک سازند.

به گزارش افغان نیوز؛ این سازمان هشدار داده است که اگر این نشست بدون حضور زنان برگزار شود، سازمان ملل به مبارزه زنان افغان برای حقوق‌شان خیانت خواهد کرد.

دیدبان حقوق‌بشر هم‌چنان از سازمان ملل خواسته است تا به سخنان و نظرات زنان افغان گوش دهد و آنان را در این فرآیند دخیل کند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد، روز یکشنبه اعلام کرد که نشست سوم دوحه با هدف تشویق مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان برای تعامل با جامعه بین‌المللی برگزار می‌شود.

دوجاریک تاکید کرده است که حقوق‌بشر و حقوق زنان و دختران در تمامی بحث‌ها به صورت برجسته از سوی سازمان ملل مطرح خواهد شد.

گفتنی است که سومین نشست دوحه به رهبری سازمان ملل پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی برگزار می‌شود.

پیش از این رییس یوناما گفته بود که مشارکت مقام‌های حکومت کابل در نشست سوم دوحه مهم است اما؛ امارت اسلامی نباید بدون توجه به مسایل حقوق زنان و دختران و قانون اساسی به رسمیت شناخته شود.

رزا اوتنبایوا، رییس هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان ( یوناما) در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته است که مقام‌های امارت اسلامی در زمینه اقتصادی، به اجرای سیاست خودکفایی از طریق سکتور خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های عمومی ادامه داده و این امر باعث شده است که ثبات اقتصادی در این کشور حفظ شود.

خانم اوتنبایوا افزوده است که مشارکت منطقه‌ی در ارتقای تجارت بیشتر، تماس‌های دیپلماتیک و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، ثبات در افغانستان را بهبود بخشیده است.

 

دیدبان حقوق بشر خواهان مشارکت زنان در نشست دوحه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد