دیپلمات-روس-امریکا-و-متحدانش-را-عامل-فقر-در-افغانستان-خواند

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده‌ روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت این سازمان امریکا و متحدانش را عامل گرسنگی و فقر در افغانستان خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ پولیانسکی در بیانیه خود گفته است که بسیاری از بحران‌های غذایی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از اقدامات ایالات متحده و متحدانش است.

این دیپلمات روس افزوده است: «به‌عنوان مثال، افغانستان که امروز همکار انگلیسی ما در مورد آن صحبت کرد، در ۲۰ سال گذشته برای رهایی از گرداب گرسنگی و فقر تلاش کرده است. همه این‌ها به‌دلیل رویه ائتلاف به رهبری ایالات متحده است که سعی در دموکراتیک‌کردن این کشور به شکل غربی داشت، کشوری که به شدت از سبک زندگی سنتی حمایت می‌کند».

پولیانسکی تاکید کرده است که دلیل اصلی بحران‌های غذایی و دیگر بحران‌ها ناشی از مداخلات غیرقانونی غرب است.

دیمیتری پولیانسکی تصریح کرده است: «اگرچه اعضای غربی شورای امنیت شهامت آنرا نداشته‌اند که به صراحت از علل اصلی بحران‌های غذایی و دیگر بحران‌ها در کشورهایی مانند عراق، لیبی و سوریه نام ببرند اما؛ همه ما به خوبی می‌دانیم که این بحران‌ها ناشی از مداخلات غیرقانونی غرب است».

با این‌حال، برخی به این باور هستند که حمله روسیه به اوکراین باعث تشدید ناامنی غذایی در جهان شده است.

قرارداد انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه که ۲۲ جولای ۲۰۲۲، با میانجی‌گیری سازمان ملل و ترکیه به‌منظور انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین در استانبول امضا شده بود، به تازگی پایان یافته است.

 

 

دیپلمات روس امریکا و متحدانش را عامل فقر در افغانستان خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد