رئیس‌جمهور-سابق-آمریکا-ایران-به-برجام-متعهد-بوده-است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به تصمیم ترامپ گفت: ایران به برجام متعهد بوده و دیگر نهادهای اطلاعاتی دولت فعلی هم به آن اذعان کرده اند و آژانس انرژی اتمی هم آن را تایید کرده است .

به  گزارش افغان نیوز: باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که توافق هسته‌ای با ایران در زمان او منعقد شد در بیانیه‌ای مفصل به تصمیم دونالد ترامپ واکنش نشان داده و آن را پشت کردن به نزدیک‌ترین متحدان آمریکا خوانده است.

آقای اوباما که بسیاری امضای او در پای برجام را یکی از انگیزه‌های اصلی آقای ترامپ برای ضدیت با آن می‌دانند، ساعتی پس از اعلام رسمی خروج آمریکا از این توافق در بیانیه‌ای نوشته: "در عرصه امنیت ملی، کمتر چیزی وجود دارد که از تهدید سلاح هسته‌ای برای آمریکا مهم‌تر تلقی شود."

او در بیانیه خود گفته: برجام فقط یک توافق دو جانبه میان دولت آمریکا و ایران نیست بلکه بعد از سالها تلاش برای کسب حمایت متحدانمان میان آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، اتحادیه اروپا در یک طرف و ایران در سوی دیگر امضا شده است.

اوباما نوشته است که برجام توانسته برنامه هسته ای ایران را به طور چشمگیری به عقب بازگرداند و ایت توافق بر اساس اطمینان تنظیم نشده و برای همین نظام جامعی برای نظارت بر ایران و تاسیسات آن در برجام لحاظ شده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه خودگفته است که ایران به برجام متعهد بوده و این تنها مورد تایید دولت من نبود بلکه دیگر نهادهای اطلاعاتی دولت فعلی هم به آن اذعان کرده اند و آژانس انرژی اتمی هم آن را تایید کرده است .

او افزوده است که برجام تاریخ انقضا ندارد و لزومی نداشت که الان نگران سالهای دور باشیم و این توافق هیچ‌گاه قصد حل تمام مشکلات آمریکا با ایران را نداشته است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا:ایران به برجام متعهد بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد