راه‌اندازی-عملیات-تهاجمی-و-هوایی-در-نقاط-مختلف-کشور

وزارت دفاع ملی اعلام کرده که نیروهای ارتش در جریان یک شبانه روز گذشته، ۶ عملیات تهاجمی و هوایی را در ولایت های مختلف کشور راه‌اندازی کردند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه وزارت دفاع ملی کشور که امروز چهار شنبه(5، جدی) منتشر شده آمده است؛ نیرو های دفاعی کشور طی 24 ساعت گذشته 6عملیات مشترک تهاجمی و تصفیوی پلان شده و 97 وظایف خاص کوماندویی و 6 ضربه هوائی را به منظور از بین بردن لانه های دشمن و رفع تهدیدات ایجاد شده در نقاط مختلف کشور راه اندازی کرده اند.

اعلامیه افزوده که نیروهای هوایی 113پرواز را به حمایت نیرو های اردوی ملی اجرا نموده که درنتیجه 24تن دهشت افگن کشته و 2 تن زخمی گردیده اند .

این عملیات به حمایت قوای هوائی در ولایات ننگرهار، غزنی، دایکندی، هرات، فراه، فاریاب و هلمند راه اندازی گردیده که در نتیجه آن در ولسوالی زاول ولایت هرات و ولسوالی های بالابلوک و بکوا ولایت فراه 10 تن دهشت افگن به شمول یک تن از مسولین نظامی طالبان در ولایت فراه بنام مولا داد مشهور به جاودید کشته، در ولسوالی های حصارک و پچیراگام ولایت ننگرهار 5 تن دهشت افگن به شمول یک تن داعشی کشته و در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب 4 تن دهشت افگن هلاک گردیده اند.

همچنان در منطقه شهباز مرکز ولایت غزنی 3 تن دهشت افگن کشته و 2 تن زخمی؛ در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند 2 تن دهشت افگن کشته و یک عراده موتر سایکل از بین برده شده است.

وزارت دفاع در حالی از تلفات هراس‌افگنان خبر داده است که در این اواخر گروه طالبان حملات شان را بر مواضع نیروهای افغان شدت بخشیده اند.

از سوی هم، اسدالله خالد یکی از چهره‌های مطرح ضد تروریسم، به تازه‌گی از سوی رئیس جمهور به عنوان نامزد وزیر وزارت دفاع معرفی شده است.

راه‌اندازی عملیات تهاجمی و هوایی در نقاط مختلف کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد