رزمایش-مشترک-نظامی-کوریای-جنوبی-و-امریکا-آغاز-شد

کوریای جنوبی اعلام کرده که رزمایش مشترک نظامی این کشور و امریکا که پیش از این بنام « سپر آزادی اولچی» یاد می‌شد، آغاز شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع کوریای جنوبی امروز (دوشنبه، 31 اسد) اعلام کرده که رزمایش مشترک این کشور و امریکا برای برای مدت چهار روز آغاز شده‌است.

این بزرگترین مانور نظامی این دو کشور از سال ۲۰۱۸ به این‌سو عنوان شده است و احتمالا واکنش کوریای شمالی را نیز به همراه خواهد داشت.

امریکا متحد کلیدی کوریای جنوبی در حوزه امنیت محسوب می‌شود به طوری که این کشور میزبان حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی امریکایی است که از این کشور در برابر همسایه شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای آن حفاظت می‌کنند.

این دو کشور بارها رزمایش‌های مشترکی را انجام داده‌اند که آن را صرفا اقدامی دفاعی می‌نامند، اما کوریای شمالی می‌گوید که قصد آنها تمرین برای حمله نظامی است.

رزمایش «سپر آزادی اولچی» نشان‌دهنده از سرگیری رزمایش‌های بزرگ مشترک سئول و واشینگتن است که پس از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود.

وزارت دفاع کوریای جنوبی گفته که اهمیت این رزمایش مشترک بازسازی ائتلاف میان کوریای جنوبی و ایالات متحده و تحکیم موضع دفاعی است.

تاکنون چیزی درباره جزییات این رزمایش که تا پنج‌شنبه آینده به طول می‌انجامد منتشر نشده، اما این رزمایش‌ها معمولاً شامل تمرینات میدانی با هواپیماها، کشتی‌های جنگی و تانک‌ها هستند و ده‌ها هزار نیروی نظامی نیز در آن مشارکت دارند.

رزمایش مشترک نظامی کوریای جنوبی و امریکا آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد