رضایت-ارتش-پاکستان-از-تضمین‌های-امنیتی-طالبان

سخنگوی ارتش پاکستان می‌گوید که اسلام‌آباد برای حفظ منافع امنیتی خود با طالبان در همکاری بوده و این کشور از تصمین های طالبان در مورد صلح و امنیت راضی است.

به گزارش افغان نیوز، بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان در گفتگو با «اردوی نیوز» پاکستان گفته است که اسلام‌آباد برای حفظ منافع امنتی خود، به گونه منظم با طالبان در افغانستان همکاری می‌کند.

سخنگوی ارتش پاکستان گفته است که طالبان اطمینان داده است که به هیچ گروه یا سازمان تروریستی اجازه نمی‌دهند تا از خاک افغانستان برای هر گونه فعالیت تروریستی علیه هیچ کشوری از جمله پاکستان استفاده کند.

او تصریح کرده که هیچ دلیلی نمی‌بیند که در مقاصد و تعهدات طالبان تردید کند و به همین علت برای حفظ منافع ملی پاکستان، ارتش با طالبان در تماس دوام‌دار است. بابر افتخار بر حصارکشی خط دیورند تاکید کرده و گفته است که هدف از این کار، مدیریت بهتر مرز بوده است. به گفته او، حصارکشی حدود ۹۰ درصد پیش‌رفت کرده است.

بااین حال افغانستان با پاکستان نزدیک به 2 هزار و 600 کیلو متر مرز مشترک دارد و اسلام آباد بیشتر از فعالیت گروه طالبان پاکستانی که در روزهای اخیر حملاتی را در پاکستان نیز اجرا کرده اند، نگرانی دارد.

رضایت ارتش پاکستان از تضمین‌های امنیتی طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد