رقابت-امریکا-و-چین-نباید-به-درگیری-تبدیل-شود

رییس جمهور امریکا با همتای چین خود با محوریت کاهش تنش‌ها بین دو کشور بر سر درگیری‌های نظامی، قاچاق مواد مخدر و هوش مصنوعی در سانفرانسیسکو دیدار کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش کرده که جو بایدن، رییس جمهور امریکا چهارشنبه‌شب (24 عقرب) در یدار با شی جین‌پینگ، رییس جمهور چین گفته است که رقابت میان امریکا و چین نباید به درگیری تبدیل شود.

بایدن افزوده است: «من فکر می‌کنم مهم است که من و شما به‌گونه صریح، بدون سوءتفاهم‌ها یا ارتباطات نادرست، یکدیگر را درک کنیم». او گفته است که دیدار‌های قبلی‌اش با شی «صادقانه، صریح و مفید» بوده است.

رییس جمهور امریکا افزوده است که مثل همیشه، هیچ جایگزینی برای گفتگوهای رودررو وجود ندارد او همیشه گفتگو را ساده و صریح دانسته است.

طبق گزارش رویترز، بایدن به عنوان میزبان نشست سران مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) در سانفرانسیسکو از ساختمان خارج شد تا از همتای چیینی‌ خود استقبال کند.

بایدن تاکید کرده که رهبران کشورها در قبال مردم خود مسوولیت دارند و باید با یکدیگر در مورد مسایل مربوط به تغییرات آب‌وهوا، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مدیریت هوش مصنوعی همکاری کنند.

شی جین‌پینگ، رییس جمهور چین روابط امریکا و چین را مهم‌ترین رابطه دوجانبه در جهان خوانده و گفته است که او و بایدن مسوولیت‌های سنگینی را برای دو ملت و جهان برعهده دارند.

شی گفته است: «برای دو کشور بزرگ مانند چین و ایالات متحده، پشت کردن به یکدیگر یک گزینه نیست. این غیرواقعی است که یک طرف طرف دیگر را بازسازی کند. درگیری عواقب غیر قابل تحملی برای هر دو طرف دارد».

با این‌حال، قرار است بایدن و شی در مورد تایوان، دریای چین جنوبی، جنگ اسراییل و حماس، حمله روسیه به اوکراین، کوریای شمالی و مسایل حقوق بشری و همچنان تهدیدات هوش منصوعی نیز گفتگو کنند.

رقابت امریکا و چین نباید به درگیری تبدیل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد