روابط-خود-را-با-امریکا،-هند-و-افغانستان-بهبود-میدهیم

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان با اعلان پیروزی خود درانتخابات این کشور ، نقاط مهم پالیسی خارجی خود را اعلان کرد که بهبود روابط با کشورهای امریکا، هند و افغانستان گفته شده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عمران خان دریک سخنرانی تلویزیونی خود از اسلام آباد گفت که او برای صلح درافغانستان تلاش خواهد کرد و دنبال روابط متوازنتر با واشنگتن است .

او صلح درپاکستان را وابسته به صلح درافغانستان دانست.

او گفت:افغان ها صلح می خواهند. کشور دوم ایکه درافغانستان صلح می خواهد پاکستان است. اگرافغانستان درصلح باشد پاکستان هم درصلح و آرامی خواهد بود. حکومت ما برای آوردن صلح درافغانستان همه تلاش ممکن خود را انجام خواهد داد."

عمران خان افزود که او حتی خواهان این است که روزی دوکشور سرحدات آزاد چون اتحادیه اروپا باهم داشته باشند.

حضرت عمرزاخیلوال سفیر افغانستان درپاکستان که بر جریان های سیاسی این کشورواقف بوده وقبلا هم ملاقات های با عمران خان داشته است میگوید که رهبر تحریک انصاف پاکستان نیت خوب دارد ولی دیده شود که اوچقدر می تواند وعده های خود را عملی سازد.

او بیان داشت:توقع من نیز این بود که بعد از پیروزی درانتخابات آنها پالیسی پاکستان به ارتباط افغانستان را سازنده تر خواهند ساخت ، پالیسی حمایت ازصلح وثبات درافغانستان ، وپالیسی داشتن روابط نزدیک با افغانستان ، روابط که درآن مردم عام به آسانی میان هم آزادانه رفت وآمد کنند ، سوداگری وتجارت گسترش یابد وپاکستان درصلح وثبات افغانستان یک نقش مهم بازی کند."

عمران خان دربارۀ روابط اسلام آباد و واشنگتن گفت که این روابط یکجانبه بوده وامریکا فکر میکند که به پاکستان پول میدهد تا برایش بجنگد وپاکستان از این تعامل بسیار رنج دیده است.

عمران خان برای بهبودی روابط تیره اسلام آباد و واشنگتن کدام پیشنهاد خاص ارایه نکرد.

روابط دوکشور پس ازآن خیلی تیره شد که دونالد ترمپ دراولین پیام تویتری آغاز سال ۲۰۱۸ ، پاکستان را متهم ساخته گفت که اسلام آباد دربدل ملیاردها دالر کمک ، به امریکا جزء دروغ وفریب چیزی دیگری نداده است.

روابط خود را با امریکا، هند و افغانستان بهبود میدهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد