روزنامه‌نگار-فلسطینی-توسط-نظامیان-اسرائیل-کشته-شده‌است

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تحقیقات تازه‌ای در مورد چگونگی کشته شدن ابوعاقله، روزنامه‌نگار فلسطینی ارائه کرده و گفته است؛ نظامیان اسرائیلی بر این خبرنگار شلیک کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ راوینا شمداسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، در نشست خبری در جنوا تحقیقات تازه‌ای در مورد چگونه‌گی قتل ابوعاقله، روزنامه‌نگار فلسطینی در کرانه باختری ارایه کرده است.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفته است؛ گلوله‌هایی که به شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار فلسطینی در کرانه باختری برخورد کرده، توسط نظامیان اسراییل شلیک شده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از شمداسانی گفته است: «تمام اسنادی که ما تا کنون بررسی کرده‌ایم، از جمله اطلاعات رسمی ارتش اسراییل و دادستانی کل فلسطین این موضوع را که گلوله‌های شلیک شده به ابوعاقله توسط نیروهای امنیتی اسراییل صورت گرفته را تأیید می‌کند».

شمداسانی افزوده است که هیچ تحرک مسلحانه‌ای از سوی فلسطینیان در ساحه درگیری ثابت نشده است.

یافته‌های کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی اسراییل قبل از تیراندازی به خبرنگاران هیچ هشداری نداده‌اند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان خواستار محاکمه عاملان این قتل شده است.

این در حالی است که شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره، در ۱۱ می حین پوشش خبری یورش سربازان اسرائیلی به اردوگاه جنین، در کرانه باختری کشته شد.

 

روزنامه‌نگار فلسطینی توسط نظامیان اسرائیل کشته شده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد