روسیه-ازعدم-حضور-آمریکا-در-نشست-صلح-افغانستان-انتقاد-کرد

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عدم شرکت آمریکا در نشست صلح افغانستان که قرار است در آینده نزدیک با حضور ۱۲ کشور منطقه در مسکو برگزار گردد، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عدم شرکت آمریکا در نشست صلح افغانستان در مسکو گفت: آمریکا فاقد یک استراتژی سیاسی توسعه یافته است و ما منتظریم تا چنین استراتژی را توسعه دهد تا این دو کشور تعامل بیشتری داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به عدم شرکت آمریکا در نشست بین المللی مسکو در مورد صلح افغانستان گفت: من احساس می کنم که آمریکا فاقد یک استراتژی سیاسی توسعه یافته است و ما منتظریم تا واشنگتن چنین استراتژی را توسعه دهد تا این دو کشور تعامل بیشتری داشته باشند.

وی گفت: ما از اینکه واشنگتن دعوت ما را برای شرکت در نشست صلح افغانستان رد کرده ابراز تاسف می کنیم، چون آمریکا می تواند نقش موثری در پایان دادن جنگ در افغانستان بازی کند.

ماریا زاخارووا افزود: ما بنا به درخواست آمریکا که قبلا علاقمندی خود را به شرکت در این نشست نشان داده بود از آنها دعوت کردیم تا در این دور از گفتگوها شرکت کنند، اما آن ها این دعوت را نیز رد کردند.

زاخارووا در عین حال از عدم ارائه گزارش آمریکا در مورد فعالیت‌اش در افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل، انتقاد کرد و گفت: در طی یک دهه فعالیت آمریکا در افغانستان، این کشور هیچگاه به شورای امنیت سازمان ملل در مورد نتایج عملیات شان گزارشی نداده است.

وی می افزاید: قرار است دور بعدی گفت‌وگوهای صلح افغانستان با حضور 12 کشور منطقه، چهاردهم آوریل و 25 حمل در مسکو برگزار شود.

هدف اصلی این نشست توسعه یک رویکرد منطقه‌ای واحد و یکپارچه برای ارتقاء بیشتر روند آشتی ملی در کشور گفته شده است.

 

 

روسیه ازعدم حضور آمریکا در نشست صلح افغانستان انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد