روسیه-با-فعالان-مدنی-درنشست-دوحه-شرکت-نمی‌کند

سفارت روسیه در کابل می‌گوید که طرف روسی به درخواست ا.ا از شرکت در نشست سازماندهی‌شده با فعالان مدنی افغانستان در دوحه خودداری کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این سفارت امروز (دوشنبه، ۳۰ دلو) با نشر اعلامیه‌ای، گفته است که در نشست سازماندهی‌شده با شرکت فعالان مدنی افغانستان در دوحه خودداری کرده است. موضع ا.ا مبنی بر عدم اشتراک در اجلاس دوحه را هم «مستند و منطقی» دانسته است.

بر اساس خبرنامه این سفارت گفته است:«با درنظرداشت خواهش‌های حکومت افغانستان، طرف روسی تصمیم گرفت از اشتراک در جلسه‌ی سازماندهی‌شده با شرکت نام‌نهاد فعالان مدنی افغانستان، خودداری نماید. انتخاب فعالان مدنی فوق‌الذکر به‌طور غیرشفاف‌ و پشت سر کابل صورت گرفته بود.

سفارت روسیه تصمیم هیأت روسیه را اصولی خوانده و گفته است که امارت اسلامی نیز از این تصمیم استقبال کرده است.

در اعلامیه‌ی سفارت روسیه در کابل هم آمده است که برای طالبان پیشنهاد شده بود که صرف در بخش فرعی جلسات اشتراک کنند

به‌گفته‌ی این سفارت، «سازمان‌دهندگان نشست همچنان درخواست‌های کابل مبنی بر اشتراک به نمایندگی از همه‌ی افغانستان را نادیده» گرفته‌اند

طلوع‌نیوز به نقل از منابع خود در ایکس نگاشته است که نماینده‌ سازمان ملل متحد برای افغانستان در نشست امروز در دوحه انتخاب نمی‌شود.

با این حال پاکستان گفته است که از نماینده‌گی سازمان ملل برای افغانستان حمایت می‌کند.

این در حالی است که امارت اسلامی از شرکت در نشست دوحه خودداری کرده است و می‌گویند شرط‌های حکومت کبل برای حضور در نشست دوحه برآورده نشده است.

 

روسیه با فعالان مدنی درنشست دوحه شرکت نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد