روسیه-با-مشکل-تدارکاتی-دست-و-پنجه-نرم-می‌کند

وزیر دفاع امریکا می‌گوید که روسیه در ارزیابی خود در حمله به اوکراین مرتکب اشتباه شده و با مشکل تدارکاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفته است که ارزیابی حرکت ارتش روسیه در اوکراین سخت است، اما آن‌ها چنان‌که می‌خواستند، پیش‌رفت نداشته‌اند.

به گفته او، روسیه فکر می‌کرد که خیلی سریع حرکت خواهد کرد و شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را تصرف می‌کند، اما تاکنون قادر به این کار نشده است. زیرا با مشکل تدارکاتی مبارزه می‌کند و چندین اشتباه را در این مسیر مرتکب شده است.

وزیر دفاع امریکا گفته است که شواهد از به‌کارگیری خوب اطلاعات تأکتیکی را نمی‌بیند و همین طور هماهنگی بین «توان هوایی» و «مانور زمینی» در ارتش روسیه وجود ندارد.

با این حال، وزیر دفاع امریکا در مورد این که جنگ اوکراین چگونه خاتمه خواهد یافت، پیش‌بینی نکرد، اما گفت که اگر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بخواهد، می‌تواند دیپلماسی را دنبال کند.

لوید آستین گفت که وضعیت پیش آمده به خاطر تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین است و او می‌تواند هر لحظه برای پایان دادن به جنگ تصمیم بگیرد و راه حل دیپلماتیک را دنبال کند.

وزیر دفاع امریکا در مورد حمایت احتمالی چین از روسیه در جنگ اوکراین، گفته است که امیدوار است: «چین از اقدام نفرت‌انگیز پوتین حمایت نکند.»

امریکا می‌گوید که روسیه از چین درخواست کمک کرده و احتمال دارد که بیجینگ از مسکو حمایت کند. روسیه و چین این موضوع را رد کرده‌اند، اما امریکا به چین هشدار داده است که دست به اقدام نزند.

روسیه با مشکل تدارکاتی دست و پنجه نرم می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد