روسیه-حذف-ا-ا-از-فهرست-گروه‌های-ترور‌یستی-را-اعلام-می‌کند

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته که مسکو به‌زودی حذف امارت اسلامی از فهرست گروه‌های ترور‌یستی در این کشور را اعلام می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از خبرگزاری دولتی روسیه (اسپوتنیک) کابلوف، روز (جمعه، ۱۳ میزان) پس ششمین نشست «فرمت مسکو» به خبرنگاران گفته که تصمیم برای حذف ا.ا از فهرست گروه‌های ترور‌یستی در روسیه، در بالاترین سطح گرفته شده؛ اما این روند باید مراحل قانونی را طی کند.

این دیپلمات روسی پیش از این گفته بود که پیشنهاد حذف ا.ا از فهرست گروه‌های ترور‌یستی در روسیه، روی میز ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور این کشور قرار دارد.

به گفته‌ی او وزارت خارجه‌ی روسیه موافقت خود را با این تصمیم اعلام کرده است.

پیش از این آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که حذف نام «طالبان» از فهرست گروه‌های تروریستی به‌زودی ممکن نیست.

رودنکو در گفتگو با خبرگزاری روسی «ریا نووستی» افزوده است، حذف ا.ا از فهرست گروه‌های تروریستی روسیه نیاز به تغییرات در قوانین این کشور دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در عین حال گفته که کشورش آماده توسعه همکاری با ا.ا می‌باشد.

او افزوده است: اما همکاری با ا.ا بدون حذف آن از فهرست گروه‌های تروریستی ممکن نخواهد بود.

رودنکو در بخش دیگری از این گفتگو ا.ا را «واقعیت عینی» افغانستان خوانده است که قدرت را در کشور به دست دارد.
این نخستین‌بار نیست که مقام‌های روسی از ا.ا به عنوان واقعیت عینی افغانستان یاد می‌کنند.
ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز در جوزای امسال، در جریان نشست خبری گفته بود که ا.ا امروز افغانستان را کنترول می‌کند و مرکز قدرت در این کشور است و روسیه ناگزیر است با آن روابط برقرار کند.

 

 

روسیه حذف ا.ا از فهرست گروه‌های ترور‌یستی را اعلام می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد