روسیه-غرب-و-متحدانش-آماده‌ی-گفتگو-با-مسکو-نیستند

مقام‌های وزات امور خارجه روسیه می‌گویند که اوکراین و متحدان غربی‌اش آماده گفتگوی جدی با مسکو نیستند.

به گزارش افغان نیوز؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یک‌شنبه ( 16 ثور) با اشاره به نشست صلح اوکراین که قرار است در تابستان سال جاری به میزبانی سویس برگزار شود گفته است که اوکراین و متحدان غربی‌اش آماده گفتگو جدی با مسکو نیستند.
آقای اوروف نشست صلح اوکراین در سویس را یک تقلید مسخره خوانده و تاکید کرده است که هیچ‌کسی آماده مذاکره در مورد جنگ اوکراین با روسیه نیست.
در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزیر امور خارجه روسیه گزارش داده است که رهبران غربی در تلاش کشاندن کشورها به نشست سویس هستند.
این خبرگزاری نگاشته است: «غرب تلاش می‌کند به هر طریق ممکن با استفاده از ابزارهای دروغ‌پراکنی، باج‌خواهی یا با دادن تعهدات واهی، بیشتر کشورهای در حال توسعه را به نشست سویس بکشاند.»
با این حال، ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سویس در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که قرار است کشورش به درخواست کی‌یف نشستی را در سطح عالی در مورد صلح اوکراین برگزار کند.
او گفته بود: «طرح صلح زلنسکی احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج همه نیروهای روسیه، حفاظت از منابع غذایی و انرژی، حفاظت از نیروگاه‌های هسته‌ای و آزادی تمامی اسیران جنگی را در نظر گرفته است.»
از سوی دیگر، واسیلی نبنزیا، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل طرح زلنسکی را رد کرده و گفته است که نباید زمان را برای طرح‌های «بیهوده» اوکراین تلف کرد.
در نشست سویس که قرار است در تابستان سال جاری برگزار شود، روسیه دعوت نشده است.
این در حالی است که پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که روسیه حتی در صورت دعوت شدن هم در این نشست شرکت نخواهد کرد.

روسیه: غرب و متحدانش آماده‌ی گفتگو با مسکو نیستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد