روسیه-فروند-سامانه-موشکی-امریکا-را-در-اوکراین-منهدم-کردیم

مسوولان وزارت دفاع روسیه اعلام کرده‌اند که ارتش این کشور، چهار فروند سامانه موشکی هیمارس ساخت امریکا را در اوکراین منهدم کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری آناتولی روز (جمعه، 31 سرطان) به نقل از ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گزارش داده که ارتش کشورش، چهار فروند سامانه موشکی هیمارس ساخت ایالات متحده امریکا را در اوکراین توسط موشک‌های حساس پرتاب هوایی منهدم کرده است.

او با تاکید به این‌که روسیه به حمله‌ علیه عناصر نظامی در اوکراین ادامه می‌دهد، گفته است که بیش از ۳۰۰ نیروی ملی‌گرای اوکراینی و بیش از ۴۰ دستگاه موتر نظامی نیروهای مسلح اوکراین را در کراماتورسک هدف قرار داده‌اند.

کوناشنکوف گفته است: «در بمباران جنگنده‌های روس انبار موشک و توپ‌خانه قطعه‌ موتوری ۵۹ در میکولایف منهدم و بیش از ۳۰ سرباز اوکراینی مستقر در آن‌جا کشته شدند».

وزارت دفاع روسیه بیان کرده است که تا کنون ۲۶۰ فروند هواپیما، ۱۴۴ فروند چرخ‌بال، یک هزار و ۵۸۹ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۳۵۷ سامانه موشکی پدافند هوایی، چهار هزار و ۱۴۱ تانک و موتر زرهی، ۷۶۲ راکت‌انداز، سه هزار و ۱۶۷ هویتزر و خم‌پاره‌انداز و چهار هزار و ۴۵۳ دستگاه موتر ویژه نظامی متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده است.

روسیه: 4فروند سامانه موشکی امریکا را در اوکراین منهدم کردیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد