روسیه-لغو-تحریم‌ها-علیه-ا-ا-را-بررسی-می‌کند

هم‌زمان با برگزاری سومین نشست دوحه، نمایندگان روسیه و سازمان هم‌کاری اسلامی گفته‌اند که با درک واقعیت باید با حکومت فعلی کابل تعامل شود.

به گزارش افغان نیوز؛ واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل روز گذشته‌ (دوشنبه، ۱۱ سرطان) گفته است که مسکو در حال بررسی لغو تحریم‌ها علیه امارت اسلامی در جریان دیدار مقامات افغانستان با نمایندگان جامعه جهانی در دوحه است.

آقای نبنزیا افزوده، امارت اسلامی حاکم فعلی افغانستان بوده و باید با درک این واقعیت با آن تعامل و برخورد شود.

گفتنی است که طارق علی بخیت، نماینده ویژه‌ی سازمان همکاری‌ اسلامی برای افغانستان، بر تعامل با امارت اسلامی تأکید کرده است.

آقای بخیت، گفته است که برای مبارزه با چالش‌های متعدد افغانستان باید در کنار امارت اسلامی ایستاد و با آن‌ تعامل دوام‌دار داشت.

پیشتر آقای بخیت، در دیدار با عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، خواستار رفع محدویت ا.ا بر تحصیل و کار زنان شده بود.
نماینده‌ سازمان همکاری اسلامی در دیدار با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته بود که آموزش دختران را برای کشورهای اسلامی مهم خوانده و افزوده است که این کشورها متعهد اند که در بخش تعلیم و تحصیل با افغانستان هم‌کاری کنند.
وی سفر هیأت سازمان همکاری‌های اسلامی به افغانستان که چندی قبل انجام شده بود را نمایانگر «نیت نیک» و مناسبات خوب این سازمان با حکومت سرپرست خوانده است.
نماینده‌ ویژه‌ی همکاری‌های اسلامی افزوده بود که جهان اسلام و سازمان همکاری‌های اسلامی متعهد به کمک و همکاری با افغانستان است.
به‌ گفته‌ی او، هدف از اعزام هیأت به افغانستان تشخیص اولویت‌ها در این کشور است.
طارق علی بخیت، گفته است که سازمان همکاری‌های اسلامی برای افغانستان اجندای پنهانی ندارد، بل‌که تلاش می‌کند تا «زمینه را برای کمک به افغان‌ها و تعامل افغانستان با جهان فراهم سازد».
 نماینده‌ی سازمان همکاری اسلامی از تلاش ا.ا در راستای مبارزه با داعش و سرکوب این گروه تقدیر کرده است.
او گفته است که کشورهای همسایه‌ی افغانستان که در برخی موارد نگرانی دارند، باید برای رفع آن با مقام‌های ا.ا صحبت کنند.
آقای بخیت هم‌چنان با استقبال از تلاش‌ها و دست‌آوردهای ا.ا در عرصه‌های مختلف، بر تعامل و هم‌فکری مستقیم کشورهای عضو این سازمان با امارت اسلامی تأکید کرد.
از سوی‌هم در این دیدار دوکتور آمنه، رییس عمومی امور خانواده و فرهنگی سازمان همکاری اسلامی گفته است با در نظر داشت اولویت‌ها آماده کمک به افغانستان در عرصه‌های مختلف هستند.
 

 

 

روسیه لغو تحریم‌ها علیه ا.ا را بررسی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد