روسیه-متحدان‌اش-را-با-تسلیحات-مدرن-مجهز-می‌کند

رویترز گزارش داده که رییس‌جمهور روسیه بر همکاری با متحدان خود در زمینه توسعه فناوری نظامی تاکید کرده و گفته که مسکو آماده ارایه تسلیحات مدرن به متحدان خود است.

به گزارش افغان نیوز؛ این رسانه ضمن برجسته کردن این بخش از سخنان ولادیمیر پوتین به «عملکرد ضعیف و دور از انتظار» ارتش روسیه در طول شش ماه جنگ علیه اوکراین اشاره کرده است.

رویترز گفته که آقای پوتین در حالی به توانایی تسلیحاتی کشورش می‌بالد که تلاش دارد بر شکست‌های نظامی در اوکراین سرپوش بگذارد.

ولادیمیر پوتین در مراسم افتتاحیه مجمع «ارتش-۲۰۲۲» گفته است:« ما آماده ایم هر نوع سلاح پیشرفته‌ای، از تسلیحات کوچک و موترهای زرهی گرفته تا پهپاد و جنگنده، در اختیار کشورهای متحد قرار دهیم. تقریبا تمامی این تسلیحات در عملیات رزمی واقعی آزمایش خود را پس داده‌اند».

در همین حال، مارک ترولیان، گزارشگر رویترز در ادامه همچنین به عقب رانده شدن نیروهای ارتش روسیه از دو شهر بزرگ اوکراین و «پیشروی کند و هزینه‌بر» نظامیان روسیه در جبهه شرق اشاره می‌کند و مدعی شده که این عملکرد نمی‌تواند «ویترین قابل قبول و قانع‌کننده‌ای برای صنعت تسلیحاتی روسیه باشد».

رییس جمهور روسیه روز دوشنبه طی سخنانی در مراسم گشایش یک نمایشگاه بین‌المللی نظامی در خارج مسکو با حضور ۱۲۰ کشور جهان ضمن اصرار بر توان تسلیحاتی روسیه تاکید کرد که سلاح‌های روسی سال‌ها جلوتر از بازار رقابتی هستند.

رییس جمهور پوتین با یادآوری این نکته که کشورش توانایی فروش تسلیحات با استقاده از الگوها و سیستم‌های تازه را دارد، تصریح کرده است: «ما در باره سلاح‌های با دقت بالا و استفاده از صنعت روباتیک صحبت می‌کنیم، در باره سیستم‌های رزمی که بر اصول فیزیکی جدید مبتنی هستند».

او مدعی شد:« بسیاری از این سلاح‌ها سال‌ها و یا شاید ده‌ها سال از همتایان خارجی خود جلوتر هستند و از نظر خصوصیات تاکتیکی و فنی به طور قابل توجهی نسبت به آنها برتری دارند».

خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران نظامی آورده‌است که عملکرد ضعیف نظامیان و تسلیحات روسیه در جنگ اوکراین می‌تواند خرید تسلیحات از این کشور را برای مشتریان بالقوه‌ای مانند هند از جذابیت و کشش کمتری برخودار سازد.

روسیه به تازگی از تحویل سامانه‌های خریداری شده پدافند موشکی اس-۴۰۰ به هند طبق برنامه‌ زمانی پیش‌بینی شده خبر داده‌اند.

رویترز همزمان به کمک‌های تسلیحاتی ایالات متحده به اوکراین از جمله تحویل سامانه موشکی پیشرفته هیمارس به این کشور اشاره کرده و یادآور می‌شود که یک پایگاه هوایی روسیه در شبه‌جزیره کریمه به تازگی در حمله نظامیان اوکراینی متحمل خسارات فراوانی شده است.

ولادیمیر پوتین معتقد است که نظامیان روسیه و نیروهای نیابتی این کشور در منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین تمام وظایف خود را به درستی انجام داده‌اند و «قدم به قدم در حال آزاد کردن این سرزمین هستند».

سخنان روز دوشنبه ولادیمیر پوتین بخشی از اظهارات تکراری رئیس جمهوری روسیه و نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور پس از تهاجم نظامی به خاک اوکراین در بیست و چهارم فبروری است که در آن بر پتانسیل همکاری با متحدانی چون چین،‌ هند، ایران و دیگر کشورها برای ایجاد یک نظم جدید بین‌المللی خارج از سلطه ایالات متحده تاکید شده است.

پوتین در همین راستا تاکید کرد که کشورش طرفدار و حامی توسعه همکاری‌های نظامی و فنی با متحدان است و یادآور شد که این امر برای اعتماد سازی در جهان چند قطبی در حال ظهور بسیار مهم و حیاتی است.

روسیه متحدان‌اش را با تسلیحات مدرن مجهز می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد