روسیه-متعهد-به-گسترش-روابط-با-کوریای-شمالی-شد

رییس جمهور روسیه گفته که مسکو متعهد است تا روابط دوجانبه‌ای جامع و سازنده خود را با کوریای شمالی گسترش دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نامه‌ای به همتای خود کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در روز آزادی پیونگ یانگ، نوشت که نزدیکی دو کشور به نفع هر دو خواهد بود.

در پاسخ به نامه پوتین، رهبر کوریای شمالی هم گفته است که دوستی بین هر دو کشور در جنگ جهانی دوم و با پیروزی بر چاپان آغاز شده است. کیم افزوده است که «دوستی و رفاقت» دو کشور قوی‌تر از گذشته خواهد شد.

به گزارش رسانه دولتی کوریای شمالی، ولادیمیر پوتین در نامه خود نوشته، گسترش روابط دوجانبه با منافع دو کشور مطابقت خواهد داشت.

رهبر کوریای شمالی هم در پاسخ گفته است که دوستی روسیه و کوریای شمالی «قرن به قرن تثبیت و توسعه یافته است».

کیم افزوده: همکاری، حمایت و همبستگی استراتژیک و تاکتیکی بین دو کشور در یک جبهه مشترک برای خنثی کردن تهدید و تحریک نظامی نیروهای متخاصم، در مرحله جدید و ویژه‌ای قرار گرفته است.

پیونگ یانگ اعلام نکرده که منظورش از نیروهای متخاصم در نامه رهبر کوریای شمالی چیست اما؛ این واژه بارها توسط کره شمالی برای اشاره به ایالات متحده امریکا و متحدانش استفاده شده است.

این در حالی است که کوریای شمالی یکی از معدود کشورهای جهان بود که به طور رسمی دو بخش جدایی طلب تحت حمایت روسیه را در شرق اوکراین به رسمیت شناخت. اوکراین هم در اقدامی تلافی جویانه، تمام روابط دیپلماتیک خود را با پیونگ یانگ قطع کرد.

روسیه متعهد به گسترش روابط با کوریای شمالی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد