روسیه-ناتو-تهدیدی-اصلی-علیه-صلح-و-امنیت-بین‌المللی-است

معاون نماینده دایم روسیه در سازمان ملل اعلام کرده است که پیمان آتلانتیک شمالی«ناتو» در باره اوکراین مرتکب یک «اشتباه استراتژیک مرگبار» شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دیمیتری پولیانسکی، معاون نخست نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد امروز(یک‌شنبه، 18 ثور) گفته است که ناتو تهدیدی اصلی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

پولیانسکی این مطلب را در تبیین سخنان هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین که بمباران یوگسلاوی توسط ناتو در سال ۱۹۹۹ را به یاد آورده و گفت سفارت چین در این کشور را تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته، بیان کرد و گفت: «بیایید هیچ توهمی نداشته باشیم. ۲۳ سال از آن ماجرا گذشته؛ ولی ناتو همچنان تهدید اصلی برای صلح و ثبات بین‌المللی به شمار می‌رود.

این دیپلمات روس افزود که اکنون نیز این ائتلاف غربی«ناتو» جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین به راه انداخته‌است و از این واهمه ندارد که مردم اوکراین «تا آخرین نفر» قربانی شوند.

به گفته او ناتو از سال ۲۰۱۴ فعالانه زمینه را برای چنین بحرانی آماده‌ کرده و این یک اشتباه استراتژیک مرگبار برای ناتو است.

پنج‌شنبه گذشته، واسیلی نبنزیا، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت این سازمان درباره اوکراین گفت که غرب در حال حاضر با پمپاژ سلاح به این کشور و استفاده از یک جنگ نیابتی، در واقع با روسیه در حال جنگ است.

به باور مقام‌های روسی، امریکا و دیگر متحدانش در ناتو با ادامه ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین، در حال اجرای یک جنگ نیابتی با روسیه هستند.

ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده«سیا» شب گذشته (شنبه) در کنفرانسی در فایننشال تایمز گفت که سخنان ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه باید جدی گرفته‌شود؛ ولی مواضع او در خصوص ناتو نباید عامل بازدارنده‌ای برای گسترش پیمان آتلانتیک شمالی«ناتو» باشد.

این مقام امریکایی اذعان کرد که اظهارات پوتین مبنی بر این‌که پیوستن سویدن و فنلند به ناتو یک «خط سرخ» است، جای نگرانی جدی دارد؛ ولی لفاظی‌های رئیس جمهوری روسیه نباید مانع از گسترش این ائتلاف شود.

او گفت: «اگر فنلند و سویدن تصمیم بگیرند در این مسیر حرکت کنند و ناتو تصمیم بگیرد تعداد اعضای خود را افزایش داده و این دو کشور را نیز شامل شود، هیچ چیز مانع از این اقدام نخواهد شد».

این در حال از آغاز حملات روسیه بر اوکراین بیشتر از دوه ماه می‌گذرد. روسیه ارسال سلاح توسط امریکا و متحدان غربی‌اش به اوکراین را دلیل طولانی شدن این جنگ عنوان کرده است.

روسیه: ناتو تهدیدی اصلی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد