روسیه-پاکستان-از-ایجاد-حکومت-با-ثبات-در-افغانستان-حمایت-کند

وزیر خارجه روسیه خواستار حل بحران سیاسی افغانستان از راه گفتگو شده و برای تشکیل حکومت با ثبات در کشور از پاکستان خواسته تا از این موضع حمایت کند.

به گزارش افغان نیوز؛ سرگی لاروف، وزیر خارجه روسیه در تازه‌ترین اظهارات خود در جریان یک نشست خبری در تاجیکستان، خواهان حل بحران از طریق گفتگو با گروه‌های مخالف شده‌ و از طالبان خواسته‌است که با مخالفان خود گفتگو کنند.

لاوروف با ابراز نگرانی در مورد آینده افغانستان، گفته‌است که بحران این باید از راه یک گفتگوی ملی حل شود و توافق تمام جریان‌های سیاسی به دست آید.

او افزوده‌است برای این ‌که افغانستان به ثبات برسد، باید دولت این کشور فراگیر باشد و «ما این پیام را به طالبان فرستاده‌ایم».

وزیر خارجه روسیه تاکید کرده‌ است: «ما از همه کشورهای دخیل، از جمله پاکستان می‌خواهیم که از این موضع حمایت کنند».

وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز گفته بود: مدت‌هاست که از طالبان و دیگر گروه‌های سیاسی قومی در افغانستان خواسته‌ایم تا برای ایجاد یک دولت انتقالی فراگیر مذاکره کنند. در حال حاضر ما هیچ برنامه‌ای برای میانجی‌گری در چنین مذاکراتی نداریم. به نظر من، هیچ‌کس نیز چنین برنامه‌ای ندارد.

این در حالی است که به تازگی توماس نیکلسون، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا با معاون وزیر خارجه پاکستان در مورد افغانستان گفتگو کرده و خواستار هماهنگی جهانی برای تقویت ثبات در کشور شده است.

روسیه: پاکستان از ایجاد حکومت با ثبات در افغانستان حمایت کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد