روسیه-یک-جنگنده-و-هشت-هلیکوپتر-اوکراین-سرنگون-شدند

وزارت دفاع روسیه مدعی شده است که نیروهای هوایی این کشور ۷۴ مورد از جمله ۲ مرکز فرماندهی، ۲۰ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات و ۲ دیپوی راکت اوکراین را مورد هدف قرار داده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع روسیه ناوقت روز سه‌شنبه(20 ثور) با نشر بیانیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای این کشور در اوکراین را منتشر کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، واحد راکتی این کشور ۲۲۳ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات اوکراین را مورد هدف قرار داده که طی آن ۳ مرکز فرماندهی، دو دیپوی ذخیره مهمات و بیش از ۱۰۰ نیروی اوکراینی نیز مورد هدف بوده‌اند.
به نقل از بیانیه نیروی دفاع هوایی روسیه یک جنگنده سوخو-۲۵ را در منطقه «شیروکو» هدف قرار داده و ۸ هلیکوپتر Mi-۸ نیروهای اوکراینی را نیز در منطقه «نوودمیتروکا» را سرنگون کرده است. در بیانیه تاکید شده است که چهار هواپیمای جاسوسی اوکراینی نیز در مناطق خارکیف و دونباس سرنگون شدند.

مقام‌های اوکراینی تا کنون در مورد این ادعا روسیه چیزی نگفته اند.

الکساندر گرشکو، معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه حمله اتمی پیشگیرانه تاکتیکی به اوکراین را رد می‌کند، گفت که تصمیم‌گیری در مورد استفاده احتمالی از سلاح‌های اتمی به وضوح در دکترین نظامی روسیه تبیین شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اصول رسمی استقرار نظامی روسیه، استفاده از سلاح‌های اتمی را در صورتی که از آن‌ها یا سایر انواع تسلیحات کشتار جمعی علیه این کشور استفاده شود یا در صورتی که کشور روسیه با تهدید وجودی سلاح‌های متعارف مواجه شود، مجاز می‌سازد.

تصمیم برای استفاده از زرادخانه اتمی گسترده روسیه، بزرگترین زرادخانه اتمی در جهان، برعهده ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه است .

 این در حالی است که روسیه گفته قصد ندارد در اوکراین از سلاح اتمی استفاده کند.

روسیه: یک جنگنده و هشت هلیکوپتر اوکراین سرنگون شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد