روند-تخلیه؛-درصد-افراد-انتقال-یافته-به-امریکا-واجد-شرایط-نیستند

بر بنیاد یاداشت اعضای کنگره امریکا از میان ۸۲ هزار نفر که در ماه اگوست از کابل تخلیه شده اند، ۷۵ درصد آنان واجد شرایط تقاضای ویزا نیستند.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه «واشنگتن اگزمینر» گزارش داده است که نزدیک به ۷۵ درصد از افرادی که در زمان تخلیه از کابل اجازه ورود به امریکا را یافتند، سند لازم چون ویزا، سند شهروندی و گرین کارت نداشته‌اند.

این روزنامه گزارش داده است که جمهوری خواهان در مجلس سنا امریکا در یاداشتی گفته‌اند؛ تنها شمار کمی از مهاجران افغانستان‌ که در روند تخلیه وارد امریکا شدند، مورد معاینه و بررسی قرار گرفته اند.

در یاداشت آمده است که مقام‌های امریکایی از اطلاعات جمع‌آوری‌ شده و مصاحبه‌ها استفاده نکرده‌اند و نزدیک به ۷۵ درصد افرادی که وارد امریکا شده‌اند، بررسی نشده‌اند.

در این گزارش آمده است که روند ورود بیش‌تر افراد تخلیه شده با سخنان بایدن مغایرت دارد و نشان‌دهنده گسست سیاست دیرینه ایالات متحده امریکا در امور پناهند‌گان است.

انتقاد جمهوری‌خواهان در حالی مطرح می‌شود که رییس جمهور بایدن هنگام روند تخلیه افغان‌ها، در بیانیه‌ای گفته بود: «هواپیمایی‌های‌که از کابل پروازمی‌کنند، مستقیم به ایالات متحده نمی‌آیند. آن‌ها در پایگاه‌های امریکا پس از بررسی، انتقال می‌یابند و زیر بررسی دقیق قرار می‌گیرند».

در همین حال، وزارت امنیت داخله امریکا گفته است که بررسی چندلایه‌ای را درمورد پناهندگان تخلیه شده افغانستان انجام داده است.

مقامات‌ امریکایی گفته‌اند که اقدامات متعددی را انجام می‌دهند تا اطمنیان حاصل‌ کنند که پناهند‌گان خطری برای امنیت ملی امریکا نیستند.

این در حالی است که امریکا پس از تسلط طالبان بر کابل، عملیات تخلیه برای انتقال شهرندان خود و افغان‌های همکار با امریکا را آغاز کرد.

این عملیات که با هرج‌و‌مرج همراه بود، هدف حمله انتحاری نیز قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از ۱۳ نظامی امریکایی و ده‌ها شهروند افغان کشته شدند.

روند تخلیه؛ 75 درصد افراد انتقال یافته به امریکا واجد شرایط نیستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد