رویداد-ترافیکی-در-بغلان-جان-چند-تن-را-گرفت

دفتر رسانه‌های پلیس بغلان می‌گوید که در پی یک رویداد ترافیکی در این ولایت سه تن جان باخته و چهار تن دیگر به‌شمول دو زن و یک کودک زخمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ به گفته‌ی این دفتر این رویداد بر اثر برخورد موتر نوع "سراچه" با موتر نوع "مازدا" در ساحه چشم شیر ولسوالی دند غوری این ولایت رخ داده است.

زخمیان این رویداد از سوی پولیس به شفاخانه مرکزی شهر پلخمری، مرکز این ولایت منتقل شده‌اند.

بیشتر، فرماندهی امنیه‌ی امارت اسلامی در بدخشان گفته بود که حوادث ترافیکی طی سه ماه گذشته در این ولایت جان ۴۶ نفر را گرفته و ۷۵ زخمی برجای گذاشته است.

 به‌گفته‌ی این فرماندهی، از اول ماه حمل سال جاری تا ختم ماه جوزا، ۴۵ حادثه‌ی ترافیکی در مرکز و ولسوالی‌های بدخشان رخ داده است.

این در حالی است که طرح جلوگیری از رویدادهای ترافیکی در کشور از سوی رییس‌الوزرا امارت اسلامی  افغانستان چندی پیش تأیید شد.

ارگ در خبرنامه‌ای ایکس خود گفته بود که در نشست کابینه به ریاست ملا محمد حسن آخوند رییس‌الوزرای حکومت سرپرست، طرح جلوگیری از رویدادهای ترافیکی که از سوی وزارت داخله ارائه شده بود تأیید و مسوولیت تطبیق آن به ارگان‌های مربوطه واگذار شده است.

گفتنی است که رویدادهای ترافیکی در کشور افزایش یافته با این حال وزارت داخله امارت اسلامی افغانستان طرحی را برای جلوگیری از چنین رویدا به کابینه‌ای ریاست‌الوزرا پیش‌نهاد کرده بود.

اکثرا دلایل چنین رویداد‌ها خرابی جاده‌ها و بی‌احتیاطی رانند‌ها عنوان شده است.

 

رویداد ترافیکی در بغلان جان چند تن را گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد