رییس-جمهور-ماستر-پلان-شهر-کندز-باید-نهایی-شود

رییس‌جمهور غنی پس از استماع گزارش والی کندز، گفت؛ ماستر پلان شهر کندز نهایی شود و در قسمت احداث سرک حلقوی این ولایت که برای توسعه تجارت مهم است، اقدام گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور طی نشستی گفت که ولایت کندز از نگاه ظرفیت از جملۀ ثروتمندترین و متحرک ترین ولایات می باشد که توجه کمتر به آن صورت گرفته است.

آقای غنی گفت که تشکیلات در ولایات بسنده نیست و عنقریب تغییرات مثبت در ولایات کشور به شمول ولایت کندز رونما می گردد و بودجه سال آیندۀ ولایات از مرکز به ولایات انتقال می شود.

 سپس عبدالجبار نعیمی، والی کندز ضمن اینکه خواهان بهره برداری میدان هوایی کندز برای پروازهای ملکی گردید، از رئیس جمهور تقاضا نمود تا در مورد آغاز کار عملی سرک امام صاحب و بازسازی پل بدیل آلچین که قسماً تخریب گردیده، به نهادهای مربوطه هدایت صادر نماید.

والی کندز همچنان خواهان ایجاد مرکز صحت طفل و مادر و فعال شدن دوباره تصدی های شیرخان بندر و سپین زر آن ولایت گردید.

رئیس‌جمهور غنی پس از استماع گزارش والی کندز، گفت که ماستر پلان شهر کندز نهایی  شود و در قسمت احداث سرک حلقوی این ولایت که برای توسعه تجارت مهم است، اقدام گردد.

وی به وزارت های صنعت و تجارت و شهرسازی و ادارۀ اراضی هدایت داد تا طرح واضح شان را در مورد زمین های زراعتی تصدی سپین زر بیاورند و همچنان به دآریانا هوایی شرکت دستور داد تا پروازهای آن شرکت را نه تنها به ولایت کندز، بلکه سایر ولایات کشور نیز آغاز نماید.

به همین ترتیب رئیس جمهور به وزارت صنعت و تجارت و اجمل احمدی مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور مالی و بانکداری هدایت داد تا طرح شان را در مورد دوباره فعال سازی تصدی سپین زر کندز ارائه نمایند.

رییس جمهور: ماستر پلان شهر کندز باید نهایی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد