رییس-سازمان-صحی-جهان-وضعیت-صحی-در-افغانستان«وخیم»-است

رییس سازمان صحی جهان اعلام کرده است که با قلند عباد، سرپرست وزارت صحت عامه امارت اسلامی طالبان دیدار و در باره« بحران وخیم صحی و انسانی» در افغانستان گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان صحی جهان روز چهارشنبه( 20 دلو) گفته است که در این دیدار او وضعیت صحی افغانستان را« وخیم» توصیف کرده است.

قلندر عباد در ترکیب هیات امارت اسلامی در جینوا، پایتخت سویس به بسر می‌برد.

پیش از این رییس سازمان صحی جهان در ماه سپامبر پس از تسلط امارت اسلامی طالبان به کابل سفر و مقام‌های وزارت صحت عامه دیدار و گفتگو کرده بود.

گبریسوس گفته است: «با وجود برخی بهبودها از آن زمان، وضعیت صحی در افغانستان هنوز وخیم است و بحران انسانی حاد هم‌چنان زندگی‌ها را به خطر می‌اندازد».

به گفته رییس سازمان صحی جهان در مورد نیازهای صحی افغانستان، تقویت سیستم، آماد‌گی اضطراری و آموزش نیروی کار صحی که زنان در آن نقش محوری دارند، بحث شده است.

او تصریح کرده که نیاز شدید در افغانستان، ارائه ابزارهای تشخیصی برای شناسایی ویروس کووید-۱۹ و به ویژه  نوع اومیکرون است زیرا؛ شماری موارد در حال افزایش است.

 گبریسوس گفته که سازمان جهانی صحت از مقابله با کرونا در افغانستان و هم‌چنین کارزار‌های واکسیناسیون فلج اطفال«پولیو» و سرخک حمایت می‌کند.

او تاکید کرده است: «ما هم‌چنین در مورد پیش‌رفت تحصیل دختران در تمام سطوح، از جمله آموزش عالی و حمایت از پیوستن به نیروی کار سلامت بحث کردیم».

این در حالی است که هیات ده نفری امارت اسلامی طالبان به دعوت نهاد صدای جینوا در سویس به سر می‌برد. این نهاد میزبان گفتگوهای هیات طالبان و مقام‌های دولتی و نمایندگان نهادهای غیر دولتی پشت درهای بسته از دوشنبه تا جمعه است.

رییس سازمان صحی جهان: وضعیت صحی در افغانستان«وخیم» است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد