رییس‌جمهور-آذربایجان-ارمنستان-باید-عقب‌نشینی-کند

رییس‌جمهور آذربایجان تاکید داشت که بدون عقب‌نشینی ارمنستان از قره‌باغ، مذاکره نمی‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز: الهام علی‌اف، رییس‌جمهور جمهور آذربایجان در صفحه توئیتر خود نوشته است که تنها در صورت خروج نیروهای ارمنی از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» حاضر به گفت‌و‌گو است.

وی همچنین نوشت: ارمنستان باید بپذیرد که منطقه قره‌باغ جز این کشور نیست و باید در یک جدول زمانی از این منطقه عقب‌نشینی کند. نیروهای آذربایجان دست از حمله نخواهند کشید و اجازه تجدید نیرو به ارمنستان را نخواهند داد تا از قره‌باغ خارج شود.

الهام علی‌اف در ادامه نوشت که برخی مسئولان اروپایی مسئول شرایط به وجود آمده هستند و دست به انتشار شایعات و دروغ در خصوص جمهوری آذربایجان می‌زنند.

او همچنین رفتار کشورهای اروپایی را در ضدیت با صلح دانست و از کشورهای مجموعه مینسک (عمدتا روسیه، امریکا، فرانسه و اتحادیه اروپا) خواست تا بر ارمنستان فشار آورند.

رییس‌جمهور آذربایجان در گفت‌و‌گو با شبکه العربیه نیز گفت: «ما در موضع تهاجم قرار داریم و هدف‌مان بازپس‌گیری اراضی خود است».

این درحالی است که پیش از این، منابع از کشته شدن ده‌ها نفر در جریان درگیری‌های سنگین بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ خبر داده بودند.

رییس‌جمهور آذربایجان: ارمنستان باید عقب‌نشینی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد